המדריך המלא לטיפול בעור יבש + טיפים ועיצות לטיפול הנכון

המדריך המלא לטיפול בעור יבש + טיפים ועיצות לטיפול הנכון
סדרת מוצרים סרווה - CERAVE | צילום: יחצ סרווה

עור יבש הינה תופעה שכיחה ביותר, בעיקר בעונת החורף, העור עלול להרגיש יבש יותר מתמיד. ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור והיועצת המדעית של המותג  CeraVe מסבירה  מה הם  הגורמים לעור יבש, איך לטפל בו וכיצד למנוע אותו.

 

לדברי אקרמן: "עור יבש הוא סוג עור נפוץ בכל הגילאים. הסימנים לעור יבש כוללים עור מחוספס וקשקשי, גירוד ותחושה של עור מתוח במיוחד לאחר מקלחת, אמבטיה או שחייה.  הגורמים  לעור יבש  הם  בעיקר סביבתיים (רוחות חזקות, קור קיצוני, קרני UVA ו-UVB) והרגלי טיפוח לקויים של העור.

CERAVE – סרווה – תחליב לחות לעור יבש עד יבש מאוד. תכולה – 88 מל מחיר – 29.90 שח | צילום: יחצ סרווה

אקרמן מסבירה: "הסיבות השכיחות ביותר לעור יבש הם גיל –  ככל שמתבגרים, מטבע הדברים, העור נהיה דק יותר ויבש יותר. מזג אוויר: כשהאקלים יבש, רוב הסיכויים שהעור ירגיש את השפעותיו של אקלים זה. עור יבש יכול לקרות גם באקלים קר,  רוחות חזקות וכו. כתוצאה מכך, אנשים רבים חווים עור יבש בחורף עקב תנאי מזג האוויר הקשים. למרבה הצער, מקורות חימום וקירור מלאכותיים רק מגבירים את הנזק".

 

אמבטיות ומקלחות חמות,  גורם שכיח לעור יבש. למרות שהן עשויות להרגיע, כאשר מדובר בטובתו של העור, עדיף ומומלץ לקצר את זמן האמבטיה/מקלחת ולהתרחץ במים פושרים. "אם העור אדום לאחר המקלחת, אזי הטמפרטורה חמה מדי",  אומרת ד"ר שרי מרצ'ביין Shari Marchbein, רופאת עור מומחית ויועצת של CeraVe, אומרת.

 

להלן העיצות הטובות ביותר של נבחרת הרופאים המומחים של המותג CeraVe:

 

  • לאחר המקלחת: לנגב את העור בטפיחות קלות (ולא לשפשף) על מנת להשאיר חלק מאדי המים על העור ומייד לאחר מכן למרוח קרם לחות המכיל סרמידים ולעסות בעדינות לתוך העור- מריחה של קרם לחות מייד לאחר המקלחת תשאיר את אדי המים בתוך העור ותמנע את התייבשותו. "

 

  • סבונים גסים:  ניקוי העור הוא שלב חיוני בשגרת טיפוח העור, יחד עם זאת, פורמולות גסות יכולות להסיר מהעור יותר מידי לחות ולגרום ליובש. מומלץ למעט בשטיפות עם מים וסבון ככל שניתן.

 

  • מצבי עור אחרים: לסובלים  מבעיות עור כגון אקזמה או פסוריאזיס, ייתכן שהעור נוטה להיות יבש יותר. נוסף על סרמידים, אנשים אשר סובלים מפסוריאזיס צריכים להשתמש במוצרים המכילים חומצה סליצילית וניאצינאמיד.  החומצה הסליצילית יכולה לסייע להקל על הקשקשת, ואילו ניאצינאמיד יכול לסייע להרגיע את העור".

 

  • יובש בעור הידיים: עור הידיים מתייבש ונסדק בתקופה זו גם בגלל היובש וגם בגלל ההגיינה שוירוס הקורונה מביא איתו. מומלץ  להחזיק בתיק קרם ידיים ולמרוח כמה שיותר פעמים ביום. גם לפני שטיפת ידיים. שכבת הקרם תגן על העור בזמן שטיפת הידיים ותמנע ייבוש יתר. כמו כן ניתן להספיג את החלק התחתון של כף היד עם נייר סופג ולהשאיר שכבה של קרם על החלק של גב היד- איפה שהעור דק יותר ומתייבש יותר.

 

CERAVE – סרווה -קרם לחות לעור יבש עד יבש מאוד תכולה – 340 מל מחיר- 94.90 שח | צילום: יחצ סרווה

 

טיפול בעור יבש: הדרך הקלה ביותר לטפל בעור יבש היא להחדיר לעור לחות באופן קבוע.  נוסף על מריחת קרמי לחות או משחות, יש להימנע מסבונים קשים וממרכיבים קשים בשגרת טיפוח העור. יש לשתות הרבה מים במהלך היום, ואף מומלץ להתשמש בבית  במכשיר אדים בכדי לנטרל את האוויר היבש. כמו כן ניתן להגן על העור בחורף עם כפפות, כובעים וצעיפים.

 

כמות הלחות הרצוייה: לאחר ניקוי העור, יש להשתמש בקרם לחות פעמיים ביום (בוקר ולילה), או לפי הצורך.

 

מרכיבי הלחות הטובים ביותר לעור יבש: כאשר בוחרים  קרם לחות לעור מומלץ  על פורמולות אשר מכילות לפחות אחד ממרכיבי הלחות הבאים: חומצה היאלורונית: מולקולת לחות רבת-עוצמה זו יכולה לספוג עד פי 1000 ממשקלה במים על מנת להחדיר לעור לחות ולמלא אותו, ולכן היא מרכיב פופולרי בקרמי לחות. גליצרין: בדומה לחומצה היאלורונית, גליצרין פועל כחומר סופח לחות על מנת לסייע לנעול את הלחות על פני הרובד החיצוני של העור. סרמידים: מסייעים לשמור על מחסום ההגנה הטבעי של העור ולחזק אותו.  לדוגמא, הפורמולות של כל קרמי הלחות של סרווה CeraVe מכילות שלושה סרמידים חיוניים כמו גם את טכנולוגיית MVE, שמשחררת אט אט את המרכיבים עבור סגולות מועילות של לחות עמידות לאורך זמן.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים מקים חטיבה מקצועית חדשה בתחום המיקרופיגמנטציה והמיקרונידלינג בראשות אינה בן נון, מומחית ומובילת דעה בינלאומית
ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים בישראל מקים חטיבה מקצועית חדשה אשר...
ד"ר להבית אקרמן משחקת אותה בבוליוויד
ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור, נחתה בסופ"ש האחרון בהודו,...
טיפול ערפד PRP לשיפור איכות העור – כל מה שרצית לדעת
התקדמות הרפואה האסתטית הציגה טיפולים מהפכניים למאבק בהזדקנות ובבעיות עור,...
מה הדרכים הטבעיות להכין את הגוף ללידה קלה ולהיריון בריא
אמנם, בעולם המודרני בתוכו אנחנו חיים, הכניסה להיריון לא פעם,...
בלי סוכר בבקשה: מותג הטיפוח האורגני ecoLove קיבל תו אישור מהאגודה לסוכרת לשימוש לחולי סכרת
מותג הטיפוח האורגני ecoLove קיבל בימים אלו תו אישור מהאגודה...
טיפולים טכנולוגיים המסייעים בהצערת העור
ישנן שיטות שונות לא ניתוחיות שיכולות לסייע בשימור מוצקות ומוארות...
מהי פיגמנטציה אחרי לידה ואיך ניתן לטפל בה?
במשך תשעת חודשי ההיריון, אחרי הלידה ובתקופת ההנקה, גופה של...
כיצד מצבים אלרגיים משפיעים על התפתחות אקנה
אקנה הוא מצב עור הנגרם מייצור יתר של סבום, חומר...
שנת 2023 העומדת בפתח מביאה איתה טרנדים חמים בתחום הפלסטיקה והאסתטיקה הרפואית
מומחי האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של הסתדרות הרפואית, חוזים...
כל השיטות החדשות והמתקדמות לטיפול בצלקות שלאחר ניתוח קיסרי
לאורך השנים עולה מספר הנשים שיולדות בניתוח קיסרי, והוא עומד...
דילוג לתוכן