טיפוח גופנו בעזרת תזונה נכונה

טיפוח גופנו בעזרת תזונה נכונה
קרדיט FREEPIK

כולנו רוצים לטפח את גופנו כדי להיראות טוב. תחשבי על היום שבו תוכלי להיכנס סוף כל סוף לשמלה האביבית שקנית בשנה שעברה, או על הרגע שבו תוכל לסגור את הכפתורים על החולצה המכופתרת האהובה עליך. לצד הקפדה על פעילות גופנית, תזונה נכונה היא המפתח לטיפוח הגוף. אמת, לא תמיד קל להתחיל דיאטה, אבל ברגע שמתחילים לאכול בריא, כבר לא רוצים להפסיק.

3 טיפים לשמירה על תזונה נכונה

אחד הסודות הגדולים ביותר של הגוף שלנו הוא שאפשר להקנות לו כל מיני הרגלים. חלק מההרגלים האלה אינם טובים כמו עישון או אכילת שוקולד חלב בשעות הקטנות של הלילה, בעוד הרגלים אחרים ביותר דוגמת הליכה בשעות הערב או הקפדה על אכילת ירקות מדי יום ביומו. תזונה נכונה אפשרית ביותר אם נרגיל את הגוף שלנו לצרוך בעיקר מזונות בריאים. אלה כמה טיפים שיכולים לעזור לכם:

  1. הפחיתו את כמויות המלח במנות שאתם אוכלים.

ישנם אנשים שרגילים להמליח את האוכל עוד לפני שהם טועמים אותו. זיכרו שמרבית המלח כבר מצוי במזונות שאנחנו אוכלים וגם סביר להניח שהמלחנו את המזון בזמן ההכנה, ולכן הוספת חטא על פשע, כלומר מלח על מזון שכבר יש בו מלח תתגלה כטעות. במקום זאת, טעמו את האוכל וחישבו פעמיים לפני שאתם מושיטים את היד אל המלחייה. גם אם בהתחלה האוכל ייראה לכם תפל מדיי, בסופו של דבר תתרגלו לאכול גם מבלי להוסיף הרבה מלח.

  1. הפחיתו את כמויות הסוכר.

הסוכר הוא אחד האויבים הכי גדולים שלנו. הוא טעים וממכר, מוסיף לנו חיוך על הפנים אך הוא גם גורם להשמנה ולמחלות כמו סוכרת או סרטן. לפיכך, מומלץ להתרגל להסתדר כמה שפחות בלי סוכר. תוכלו לעשות זאת בהדרגה. למשל, אם עד עכשיו התרגלתם לאכול שוקולד חלב, החליפו אותו בשוקולד מריר שהוא מתוק פחות. מעבר לכך, חשוב לזכור שגם ממתיקים שנראים בריאים כמו מייפל, דבש או סילאן מכילים ריכוזים גבוהים של סוכר.

  1. איכלו פירות, ירקות וגם שומנים טבעיים.

מיותר לציין שאכילת ירקות בריאה מאוד לגוף. ירקות טריים מכילים סיבים תזונתיים רבים, לצד הפירות הטריים. כמו כן, חשוב לצרוך שומנים טבעיים המצויים במזונות כמו אבוקדו או דגי סלומון. לצד זאת, כדאי להימנע מצריכה מוגברת של מזונות הכוללים שומנים רוויים ושומני טראנס המצויים במאכלים מטוגנים, לדוגמה.

כמה חלבון אתם צריכים?

אם אתם מעוניינים לשמור על גוף רזה ובריא, חשוב לצרוך פחות פחמימות ויותר חלבונים. החלבון חשוב לתהליכים שונים בגוף כמו בניית שרירים, ויסות תהליכים מטבוליים, פעולות אנזימים ועוד. כדי לדעת את כמות החלבונים שעליכם לצרוך בכל יום, כדאי להשתמש בכלי שנקרא מחשבון חלבון. זהו מחשבון שעוזר לכם להבין את כמות החלבון שאתם צריכים לצרוך בגרמים בהתאם לנתונים כמו משקל ורמת הפעילות היומית שלכם.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
איך להיראות טוב יותר ללא השתלת שיער?
גברים שהגנטיקה שלהם גורמת להם להתקרח מוקדם ולא בצורה אחידה...
ד"ר אקרמן משיקה : חומר הזרקה חדש לשקעי עיינים REVISE
חומר ייעודי לשקעי עיניים אינו סופח נוזלים הגורם לנפיחות לאחר...
כיצד תבחרי את הפילינג לפנים הנכון עבורך?
בחירת פילינג לפנים יכולה להיות משימה מאתגרת, מכיוון שישנם סוגים...
מי מטפל בך כשאת רוצה להיות יפה?
טיפוח היופי מחייב שגרה רצינית וקוסמטיקאית מקצועית שמטפלת בכל הטיפולים...
ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים מקים חטיבה מקצועית חדשה בתחום המיקרופיגמנטציה והמיקרונידלינג בראשות אינה בן נון, מומחית ומובילת דעה בינלאומית
ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים בישראל מקים חטיבה מקצועית חדשה אשר...
כיצד להתמודד עם מחלות ויראליות בילדים?
ילדים הם לעתים קרובות התגלמות החיוניות והאנרגיה, אך הם גם...
בשמים הממזגים תווים נדירים ואקזוטיים
בושם יוקרתי לאישה הוא יותר מסתם ניחוח; זהו סמל של...
מה שמתאים למשרדי יוקרה מתאים גם לבית שלכם
תרבות הדיור ורמת עיצוב הפנים שאנחנו רואים בישראל בהחלט מכובדת...
גדרות לגינה מאלומיניום
גדרות ופרגולות איכותיות לבית ולגינה
גדרות לגינה מאלומיניום הן בחירה פופולרית עבור בעלי בתים המחפשים...
עור חלק וזוהר - סודות המקצוענים לטיפול יומיומי
כולנו רוצים עור חלק וזוהר, אבל בשביל להגיע לתוצאות צריך...
דילוג לתוכן