לרזות בצורה נכונה בלי להיפגע

לרזות בצורה נכונה בלי להיפגע

לרזות בצורה נכונה בלי להיפגע

בעוד בעבר בני אדם אשר היו מלאים יותר נחשבו גם לבריאים ומושכים יותר, הרי שכיום עם התפתחות הידע הרפואי מסתבר כי ישנם יתרונות בריאותיים לא מבוטלים בעצם היות האדם רזה. הרצון ברזון, אם כן, נובע בעיקר משיקולי בריאות אך גם לאסתטיקה תפקיד משמעותי בחיינו, ואנשים רזים ומחוטבים נחשבים ליותר יפים ואטרקטיביים. עבור מי שסובל מעודף משקל, מחכה תקופה לא קלה עד להגעה למשקל הרצוי ולשמירה עליו לאורך זמן גם אם בחר בכיוון של שאיבת שומן, וחמורה היא התופעה של גברים ונשים כאחד אשר חווים על בשרם דיאטות אשר מזיקות לגופם. משקל תקין ומראה חטוב? לא במחיר הבריאות! כך תרזו בצורה נכונה מבלי להיפגע.

כיצד דיאטה עשויה להזיק לבריאותינו?

המשמעות האמיתית של המילה דיאטה היא תפריט אשר נועד לעזור לנו לרדת במשקל ולשמור עליו לאורך זמן. רבים הם אלה אשר לוקחים את המילה דיאטה לכיוונים לא רצויים כגון הגבלת קלוריות מוגזמת ואינם שומרים על כללים של הרזיה נכונה. למרות שהם מגיעים למשקל הרצוי מבחינתם הם פוגעים בבריאותם בצורה הרסנית מכמה בחינות:

  • התפתחות חסרים תזונתיים.
  • פגיעה במערכת העיכול אשר מתבטאת במיוחד בעצירות.
  • ירידה בתפקוד המערכת החיסונית – נטייה למחלות.
  • גברים ונשים – עייפות, פגיעה בשרירים, בעצמות ונטייה למצבי רוח.
  • נשים – פגיעה במערכת ההורמונאלית.

ההשלכות של הדיאטות הקיצוניות יכולות להשפיע בטווח הזמן הקצר ולגרום גם לשינויים מזיקים ארוכי טווח ובעתיד כמו טיפול בצלוליט שהופיע. יתרה מזאת, כל הדיאטות האגרסיביות נועדו לכישלון שכן תחושות הרעב, העייפות והמחשבות הטורדניות על מזון יתבטאו בסופו של דבר באובדן השליטה, שחרור הרסן ועלייה בחזרה במשקל אף מעבר לנקודת ההתחלה. מומלץ בתחילת דיאטה לפנות לדיאטנית או אחות פרטית שאלה יוכלו לתכנן ביחד אתכם דיאטה נכונה ובריאה.

כך תרזו ולא תפגעו

על מנת להרזות נכון, יש לפעול ע"פ מספר עקרונות כמו מתכונים אשר עמידה בהם תנחה אתכם לאורך כל הדרך החל מההורדה ההדרגתית במשקל, להגעה למשקל הרצוי והישארות במשקל זה לאורך זמן :

  • סבלנות מעל לכל – אין שום תרופת פלא להורדה במשקל חוץ משינוי אורחות החיים ומודעות למזון שאתם צורכים. הרזיה נכונה היא בריאה לגופכם ומונעת שינויים קיצוניים המזיקים לכם אך היא נמדדת לאורך זמן. דינם של 10 קילוגרמים שהורדתם בחודש אינו כדין של 2 קילוגרמים אשר הורדתם בכל חודש במשך 5 חודשים. ההבדל עצום, תורם לבריאות גופכם, מחזק אתכם ושומר עליכם שלא תעלו שוב במשקל תוך זמן קצר.
  • אל תרעיבו את עצמכם – הגוף אמנם יודע לסבול מצבי רעב קיצוניים אך לאורך זמן התנהגות מעין זו תבוא בעוכרכם. הרזיה נכונה צריכה לכלול היצמדות לדיאטה בה אינכם מרגישים רעב. לשם כך הקפידו לאכול כל 3 שעות וכך תגיעו לארוחות הגדולות כשאינכם מורעבים ואוכלים יותר ממה שאתם צריכים, ואח"כ חושבים על הצרת היקפים והרזיה מהירה.
  • תוספים ועזרים- עדיין רעבים בין הארוחות? השתמשו בתוספי תזונה ייעודיים להורדה במשקל אשר מפחיתים מתחושת הרעב.
  • פחמימות מורכבות – מצוינות למערכת העיכול ולמניעת עצירות אך במיוחד תורמות להגדלת משך תחושת השובע לאחר ארוחה.
  • אל תוותרו על פינוקים – פנקו את עצמכם מידי פעם בפינוק מתוק אך הקפידו על מינון והימנעו מצריכה לא מבוקרת שלהם.
  • פעילות גופנית – שמירה על אורח חיים בריא חיונית לבריאותכם ולתהליך ההרזיה. פעילות גופנית מחזקת ובונה את השרירים שלכם ולכן "שורפת" אנרגיה גם לאחר הפעילות עצמה.
  • צום מיצים – מומלץ לעבור תהליך ניקוי רעלנים, דיטוקס, בעיקר בפתחם של עונות המעבר. תהליך זה נעשה בעזרת דיאטת צום מיצים מבוקרת בה משתמשים במיצים של פירות וירקות ספציפיים על מנת לעודד את הגוף לעבור תהליך של ניקוי
  • הימנעות מחוסרים תזונתיים – הקפידו לצרוך את כל אבות המזון. שלבו בתפריט השבועי שלכם בשרים, דגים, קטניות, דגנים ומגוון פירות וירקות. מומלץ לשלב בדיאטה גם תוספי מזון שונים המכילים וויטמינים ומינרלים על מנת להימנע מחסרים תזונתיים ככל שניתן.

כאשר מרזים בצורה הנכונה כפי שאוכלים בשבוע 34 להריון, הגוף לא נפגע ואתם זוכים לרדת במשקל מבלי להרגיש רעב, מגיעים לנקודת היעד בהדרגה ונשארים רזים ובריאים לאורך זמן. כך גם תוכלו לקשט בטן חטובה בעגיל בבטן ולהציגו לראווה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
המדריך המלא להשתלות שיער
אם אתם כבר מתעניינים בטיפולים להשתלת שיער ואם אתם רוצים...
השחקנית ניב סולטן נחתה במוצ"ש האחרון מאתונה היישר לסט הצילומים של מותג טיפוח השיער: אלביב מבית ללוריאל פריז
הישר מאתונה מסט צילומי הסדרה 'טהרן' ניב סולטן נוחתת בישראל לצילומי...
דוברת חדשה למותג הקוסמטיקה הבינלאומי L’OREAL PARIS: גבריאלה וילסון (H.E.R): זמרת ופזמונאית בינלאומית, זוכת פרסי גראמי ואוסקר
מותג הקוסמטיקה הבינלאומי L’OREAL PARIS מצרף בימים אלה שגרירה בינלאומית...
על חוט השערה – דלילות שיער והקרחה בקרב נשים וגברים, אבחון ופתרונות
מאמר רופא אורח: ד״ר אכי פרידמן  - מומחה ברפואת עור...
גומיות התנגדות - כל היתרונות
גומיות התנגדות - כל היתרונות
בשנים האחרונות גילינו שצריך להיות קצת יותר אמיצים ואסרטיביים וקצת...
מנתח פלסטי מישראל מרצה בכנס בינלאומי שיערך ביוזמת איגוד הפלסטיקאים מהודו
הכנס יעסוק בשאיבת שומן וישתתפו בו באופן מקוון אלפי רופאים...
ספא למסיבת רווקות
ספא למסיבת רווקות
החברה הכי טובה שלך אוטוטו מתחתנת, ואת החלטת לקחת על...
טיפים לקעקוע מוצלח וקעקועים מיוחדים
טיפים לקעקוע מוצלח וקעקועים מיוחדים
רוצים לקשט את הגוף שלכם בקעקוע חדש ותהיו מעוניינים להיות...
השתלת שיניים - טיפול רפואי או אסתטי?
השתלת שיניים - טיפול רפואי או אסתטי?
בשנים האחרונות טיפולי השיניים הפכו להיות קצת יותר מסתם עוד...
רשת נייל סטודיו מארחת את המאסטריות הבינלאומיות בעולם הפדיקור !
רשת נייל סטודיו מארחת את המאסטריות הבינלאומיות בעולם הפדיקור !
רשת "נייל סטודיו", בתי הספר למקצועות היופי, אירחה בישראל את...
דילוג לתוכן