מה גורם לנשירת שיער אצל נשים?

מה גורם לנשירת שיער אצל נשים?

השיער נחשב לעיתים קרובות אחד הנכסים הפיזיים הכי חשובים של האישה, מכיוון שזה חלק גדול במה שמאפיין את היופי הנשי, ומראה במידה מה עד כמה היא מטפחת את עצמה. מרבית הנשים עושות מאמצים רבים על מנת לשמור על שיער בריא, חזק ויפה.

בגלל זה, נשירת שיער היא תופעה שמאוד מפריעה לרוב הנשים. חשוב לציין, כי לחץ נפשי הוא אחד הגורמים לנשירת שיער אצל נשים, וכשהנשירה עצמה מובילה לעוד לחץ זה יכול לההפך למעגל שהולך ומחמיר את עצמו.

באופן כללי, במצב תקין, בכל נקודת זמן שהיא, יש בסביבות ה 10% שיער על הקרקפת שנשאר באופן יציב, ונושר לאחר חודשיים-שלושה, ואז צומח שיער חדש שמחליף אותו.

נשירת שיער, או במונח הרפואי שלה – Alopecia, בדרך כלל יותר שכיחה אצל גברים, אבל באופן מפתיע יותר נפוצה אצל נשים ממה שמרבית האנשים חושבים. ישנם מספר סיבות שעלולות לגרום לנשירת שיער.

סוגים של נשירת שיער:

ישנם 4 סוגים עיקריים של נשירת שיער אצל נשים שיכול לגרום לדילול שיער, ואפילו לקרחת מוחלטת בחלק מהמקרים. הסוגים הם כדלקמן:

  1. התקרחות אנדרוגנטית: זהו אחד הסוגים הנפוצים ביותר של נשירת שיער אצל נשים, שלעיתים קרובות מופיע באופן בולט על המצח ובחלק האחורי של הראש. במרבית המקרים, נשים לא מאבדות את כל השיער שלהן, אלא הוא מתחיל להיות דליל יותר עם הזמן. נשירת שיער בקטגוריה זו מתחילה על הקודקוד ואז נעה קדימה. בדרך כלל, הורמון מהתקרחות משפיע יותר על נשים עם התקרחות אנדרוגנטית.
  2. אלופציה אראטה: זוהי מחלה של מערכת החיסון, הגורמת לסוג חמור ובלתי סדיר של נשירת שיער. באופן כללי, לאנשים הסובלים מסוג זה של נשירת שיער יכולים להיות קרחות קטנות, או שהם עלולים לאבד את כל השיער על הקרקפת שלהם. למרות שזה יכול לפגוע בכל גיל, זה בדרך כלל מתחיל בגיל מוקדם (עוד בילדות). כאשר המערכת החיסונית של הגוף תוקפת את התאים שאחראים על צמיחת שיער, זה עלול להוביל לסוג זה של נשירת שיער אצל נשים. זה יכול להשפיע על מבוגרים וילדים משני המינים, אך במרבית המקרים ניתן לטפל בבעיה זו באמצעות תרופות חיסוניות.
  3. Telogen Effluvium: זהו סוג של איבוד שיער המתרחש באופן פתאומי, שהוא ארעי מטבעו. הוא נגרם לרוב על ידי מתח נפשי, למשל מוות של קרוב משפחה מתח, או לחץ פיזי הנגרם על ידי מחלה כרונית או ניתוח. נשים בדרך כלל מבחינות בנשירת שיער על מברשת השיער או על רצפת המקלחת. הוא נגרם בגלל ששורשי השיער חודלים מלהיות פעילים, ועל כן השיער הצומח מהשורשים האלה מתחיל ליפול. לאחר תקופה של חודש או חודשיים, שיער חדש מתחיל לצמוח, כאשר שורשי השיער הלא-פעילים חוזרים להיות פעילים שוב.
  4. אלופציה טראומטית: סוג זה של בעיות נשירת שיער נגרם בעקבות טיפול וטיפול מוגזם או לא נכון של השיער, למשל קליעת את השיער לצמה בחוזקה מדי, או משיכה ופיתול של השיער באופן קבוע.

הסיבות:

מספר גורמים יכולים לתרום לנשירת שיער אצל נשים. הסיבות הכי נפוצות הן:

  • בעיות הורמונליות: בעיות הורמונליות לעיתים קרובות עלולות לגרום לאובדן שיער אצל נשים. אם הורמונים כמו אנדרוגנים אסטרוגנים אינם מאוזנים כראוי, או בלוטת התריס פעילה יתר על המידה או לא מספיק, זה עלול לגרום לנשירת שיער מוגברת אצל נשים. עם זאת, תיקון של חוסר האיזון ההורמונלי יכול לעזור לעצור את נשירת השיער.
  • הריון: הריון הוא אחד הגורמים השכיחים ביותר של נשירת שיער אצל נשים. בדרך כלל, מתחילים לשים לב לנשירת השיער שלושה או ארבעה חודשים לאחר הלידה. סוג זה של נשירת שיער קשור גם להורמונים, מכיוון שבמהלך הלידה ישנם הורמונים מסוימים המונעים או מגבילים את נשירת השיער. ברוב המקרים, הקצב הרגיל של צמיחת השיער לרוב מתחדש לאחר מספר חודשים ללא טיפול.
  • תרופות: תרופות יכולות לגרום גם הן לאובדן שיער אצל נשים. חלק מן התרופות שעלולות לגרום בדרך כלל לגרום לאובדן שיער כוללות מדללי דם, תרופות לטיפול בדלקת פרקים, כימותרפיה לטיפול בסרטן, גלולות למניעת הריון, תרופות נגד דיכאון, וויטמין A אם נלקח בכמות לא מבוקרת. במרבית המקרים, הפסקה של נטילת התרופה יפסיק את נשירת השיער לאחר תקופה מה.
  • זיהום או מחלה נסתרת: זיהומים פטרייתיים על הקרקפת יכול להיות אחת הסיבות העיקריות הגורמות לנשירת שיער אצל נשים. זה יכול גם להתרחש גם עקב מחלה שנירושה מההורים.
  • Telogen Effluvium: שינוי בקצב גדילת שיער או בדליתות השיער מיד לאחר לידה, דיאטת "קאסח", ניתוח, טראומה או מתח יכולים לגרום לנשירת שיער כתוצאה מ Telogen Effluvium.

נשירת שיער אצל נשים עלולה להפוך לסיבה למצב בריאותי רעוע באופן כללי ולתפקוד פחות טוב בעבודה. שיער הוא חלק עדין מאוד בגוף הדורש טיפול ותחזוקה נאותה על מנת להישאר בריא. לכן, חשוב מאוד לדבר על בעיות נשירת השיער שלך עם רופא מוסמך בשביל לטפל בבעיה הגורמת לנשירת השיער. מקווה שהשיער שלכן יחזור להיות בריא ויפה כמו שאתן רוצות! בהצלחה.

הבהרה: מאמר זה אינו משמש יעוץ רפואי. יש להתייעץ עם רופא מוסמך.

להשתלת שיער מקצועית פנו לחברת FULLHEAD – במספר 1700555716

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
איך להיראות טוב יותר ללא השתלת שיער?
גברים שהגנטיקה שלהם גורמת להם להתקרח מוקדם ולא בצורה אחידה...
ד"ר אקרמן משיקה : חומר הזרקה חדש לשקעי עיינים REVISE
חומר ייעודי לשקעי עיניים אינו סופח נוזלים הגורם לנפיחות לאחר...
כיצד תבחרי את הפילינג לפנים הנכון עבורך?
בחירת פילינג לפנים יכולה להיות משימה מאתגרת, מכיוון שישנם סוגים...
מי מטפל בך כשאת רוצה להיות יפה?
טיפוח היופי מחייב שגרה רצינית וקוסמטיקאית מקצועית שמטפלת בכל הטיפולים...
ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים מקים חטיבה מקצועית חדשה בתחום המיקרופיגמנטציה והמיקרונידלינג בראשות אינה בן נון, מומחית ומובילת דעה בינלאומית
ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים בישראל מקים חטיבה מקצועית חדשה אשר...
כיצד להתמודד עם מחלות ויראליות בילדים?
ילדים הם לעתים קרובות התגלמות החיוניות והאנרגיה, אך הם גם...
בשמים הממזגים תווים נדירים ואקזוטיים
בושם יוקרתי לאישה הוא יותר מסתם ניחוח; זהו סמל של...
מה שמתאים למשרדי יוקרה מתאים גם לבית שלכם
תרבות הדיור ורמת עיצוב הפנים שאנחנו רואים בישראל בהחלט מכובדת...
גדרות לגינה מאלומיניום
גדרות ופרגולות איכותיות לבית ולגינה
גדרות לגינה מאלומיניום הן בחירה פופולרית עבור בעלי בתים המחפשים...
עור חלק וזוהר - סודות המקצוענים לטיפול יומיומי
כולנו רוצים עור חלק וזוהר, אבל בשביל להגיע לתוצאות צריך...
דילוג לתוכן