סיבות להיווצרות דליות ברגליים

סיבות להיווצרות דליות ברגליים
קרדיט לתמונה: אנספלאש

ורידים בולטים ברגליים המכונים גם דליות נוצרים עקב בעיה במעבר הדם בשסתומים הקיימים בוורידים, מה שיוצר אי ספיקה מסתמית ואת התרחבות הוורידים עד לבליטתם על גבי העור, באופן המהווה הן מפגע אסתטי והן קושי פיזי.

מעבר לנראות המבוגרת והלא מחמירה היווצרות ורידים בולטים ברגליים, דליות , ללא טיפול מתאים תביא לכאבים ברגליים, נפיחות, גרד בעור, הגבלת התנועה ותופעות נוספות.

בין הסיבות הבולטות להיווצרות הדליות ברגליים:

גנטיקה- ורידים בולטים ברגליים מהווים תופעה גנטית בה השפעה רבה להיסטוריה המשפחתית ולגנטיקה, שכן מדובר בנטייה קיימת הבאה לידי ביטוי בנסיבות כאלה או אחרות.

עודף משקל- מגפת עודף המשקל המאפיינת את המאה העשרים ואחת היא מחלה בפני עצמה וגורם למחלות ולמפגעים גופניים באופן עקיף. אנשים בעלי עודף משקל נוטים לסבול מהיווצרות של ורידים בולטים ברגליים יותר מאחרים, וזאת בשל עומס המשקל הלוחץ על ורידי האגן וכן העומס והלחץ המופעל על הרגליים.

היריון- נשים בהיריון נוטות לפתח דליות ברגליים, הן בשל עודף המשקל והסיבות שצוינו, והן בשל שינויים הורמונליים המתרחשים בתקופת ההיריון, ומחלישים את דפנות הורידים. דליות ברגליים אשר נוצרות בתקופת ההיריון, בניגוד למקרים אחרים, אינן מצריכות טיפולים פולשניים ואחרים, ובמרבית המקרים מדובר בתופעה שתחלוף מעצמה לאחר הלידה. על מנת להקל על האישה בזמן ההיריון ניתן לעסות את האזורים הפגועים והוורידים הבולטים ולהקפיד על מנוחה והפחתת העומס.

אורח חיים- דליות ברגליים אמנם נוצרות כתוצאה מלחץ, אולם ישנם גורמי סיכון התנהגותיים המגבירים את הסיכוי להתפרצותם בניהם: עישון, חוסר בפעילות פיזית באופן ממושך, תזונה דלה בוויטמינים ומינרלים חשובים, פעילות פיזית וסוגי ספורט בהם מופעל יתר לחץ על הרגליים, הליכה קבועה על נעלי עקב היוצרות חוסר איזון בחלוקת המשקל על שרירי הרגליים ועוד.

חשוב לדעת כי היווצרות של ורידים בולטים ברגליים, גם אם באופן מינורי, מהווה את התחלת התופעה אשר ללא טיפול מתאים רק תתרחב ותתעצם. קיימים כיום מגוון סוגי טיפולים לוורידים בולטים ברגליים, החל מטיפול תרופתי, טיפול באמצעות אביזרים וגרבי לחץ, טיפולי הזרקה של חומרים שונים או אדי קיטור אשר ממיסים את הוורידים הבולטים ונלחמים בקרישיות הדם וכלה בטיפולים פולשניים וניתוחים הנחשבים לקיצוניים ונדירים יותר ויותר.

ככל שהטיפול יתבצע אופן מוקדם יותר ובקירוב להופעת הדליות הראשוניות, ניתן יהיה לצמצם את היקף התופעה ולספק מענה רפואי מהיר וקל יותר, ללא צורך בהתערבות כירורגית.

הרופא המומחה המטפל בוורידים בולטים ברגליים הוא כירורג כלי דם. מומלץ לפנות למומחה מוביל בתחום אשר מספק אבחון מקצועי מקיף באמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים (מעבר לתשאול ובדיקה גופנית הבדיקה המדויקת ביותר לאיתור התופעה והיקפה היא הדמיה ממוחשבת אולטרסאונד מסוג דופלקס), לצד מגוון סוגי טיפולים הניתנים בהתאמה אישית למטופל על פי גיל, מצב רפואי ואופי והיקף הבעיה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים מקים חטיבה מקצועית חדשה בתחום המיקרופיגמנטציה והמיקרונידלינג בראשות אינה בן נון, מומחית ומובילת דעה בינלאומית
ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים בישראל מקים חטיבה מקצועית חדשה אשר...
כיצד להתמודד עם מחלות ויראליות בילדים?
ילדים הם לעתים קרובות התגלמות החיוניות והאנרגיה, אך הם גם...
בשמים הממזגים תווים נדירים ואקזוטיים
בושם יוקרתי לאישה הוא יותר מסתם ניחוח; זהו סמל של...
מה שמתאים למשרדי יוקרה מתאים גם לבית שלכם
תרבות הדיור ורמת עיצוב הפנים שאנחנו רואים בישראל בהחלט מכובדת...
גדרות לגינה מאלומיניום
גדרות ופרגולות איכותיות לבית ולגינה
גדרות לגינה מאלומיניום הן בחירה פופולרית עבור בעלי בתים המחפשים...
עור חלק וזוהר - סודות המקצוענים לטיפול יומיומי
כולנו רוצים עור חלק וזוהר, אבל בשביל להגיע לתוצאות צריך...
מתי הפתעת אותה בפעם האחרונה במתנה מכל הלב?
הפתעות נעימות כמו מתנות הן הפתעות שכולנו רוצים להיתקל בהן,...
מכון להסרת שיער
מכון מתמחה בטכנולוגיית לייזר
מכון להסרת שיער הינו יעד מוביל לאנשים המחפשים פתרונות מתקדמים...
כל היתרונות של מתיחת צוואר ללא ניתוח
מהי מתיחת צוואר ללא ניתוח? מתיחת צוואר לא כירורגית, הידועה גם...
טיפול בצלקות אקנה בפנים
טיפול בצלקות אקנה בפנים
תקופת גיל ההתבגרות כמו גם תקופות מעבר אחרות בהן יש...
דילוג לתוכן