על חוט השערה – דלילות שיער והקרחה בקרב נשים וגברים, אבחון ופתרונות

על חוט השערה – דלילות שיער והקרחה בקרב נשים וגברים, אבחון ופתרונות

מאמר רופא אורח: ד״ר אכי פרידמן  – מומחה ברפואת עור ומין ,אסתטיקה רפואית ורפואת לייזר

אין חולק על ההשפעה העצומה הן האסתטית והן הנפשית שיש לאיבוד שיער הקרקפת אצל נשים וגברים כאחד. למרות שאיבוד השיער אצל נשים עשוי להתחיל כבר בגיל 12 {שיתחיל בין גילאי 40-12}  סביב גיל 50  יסבלו מן התופעה 50% מן הנשים. עד גיל זה יש בד״כ מספיק שיער בקרקפת בכדי לכסות ולהסוות את האזורים הבעייתיים. הדבר מביא בד״כ לפניה לרופא העור לשם קבלת מענה הולם. אצל הגברים התופעה עשויה להתחיל בגיל צעיר במהלך העשור השני לחיים ועלולה להתקדם, לעתים במהירות, למצב של איבוד שיער בולט עד כדי התקרחות גלויה. ההתקרחות האנדרוגנטית – זו הנובעת מסיבות גנטיות והורמונליות בשני המינים מוליכה בד״כ לתוצאות אסתטיות שונות. בעוד אצל הגברים היא מתבטאת בהופעת מפרצים ואיבוד שיער פדחת המתמזגים לעיתים לכדי התקרחות כוללת, הרי שאצל הנשים מדובר למעשה בדילול משמעותי של אזורים נרחבים של שיער הקרקפת עד כדי קבלת איים נרחבים של שיער דליל ביותר או העדר מוחלט של שיער. ניתן לחלק את נסיבות לאיבוד השיער לשתיים עיקריות: האחת, כשזקיק  (שורש) השערה נותר תקין אך מעגל חיי השערה נפגע והשנייה, כשזקיק  (שורש)  השערה נפגע.

תרופות במנגנונים שונים ודרכי טיפול מגוונות הוצעו עד כה בעולמות הרפואה והאסתטיקה אולם, בד״כ בהצלחה מוגבלת בלבד, הן מבחינת האפקט המתקבל והן מבחינת משך ההשפעה החיובית. יש לציין, כי בחלק ניכר מהטיפולים המוכרים קיימת הסתמכות על תקינות ויכולת הפעילות של השיער הנוכח וכי טיפולים אלה הם בד״כ טיפולים כרוניים: אם בנטילת תרופות ושימוש בתכשירים בתדירות יומית או בביצוע תהליכים טיפוליים אקטיביים תדירים שונים כגון: ניקוי, הזרקות חומרים כימים שונים או הפעלת מכשור על הקרקפת במטרה לעורר או לשפר את פעילות שורשי השיער. יש לזכור גם כי בחלק מהמקרים

בהם מתקיים תהליך טיפולי אקטיבי ניתן לעיתים לראות גם החמרה במצב לאור תופעות לוואי, הצטלקויות, אלרגיות לחומרים שונים וכד׳.

שיטה טיפולית נוספת  מאפשרת קבלת תוצאה מהירה , משמעותית ואיכותית בהליך פשוט של כשעה, קל וכמעט נטול כאב ובעל רמת סיכון נמוכה לסיבוכים תוך קבלת תוצאה מרשימה של מילוי אזורי החסר בקרקפת ותוך שימת דגש על גוון השיער הרצוי והתספורת המועדפת. ״הזרקת שיער״ הינה שיטה ייחודית, חדשנית, פשוטה וקלה שאף זכתה בפרס הראשון בתחרות חדשנות לשנת 2021 במסגרת היוקרתית של כנס IMCAS וקיבלה הכרה עולמית בקהילה הרפואית הדרמטולוגית.

בבסיס השיטה הזרקת ״מחסניות שיער״ מלאכותי , אינרטי והתואם את צבע השיער המקורי לקרקפת בהליך פשוט ובהרדמה מקומית תוך קבלת אזורים מרובי ומכוסי שיער במקומות ההתקרחות שקודם לכן בלטו מאוד לעין. ההליך כולו כולל ביצוע ״טסט״ בכדי לשלול רגישות יתר ותגובות עוריות אפשריות. כשישה שבועות לאחר ביצוע הטסט בו מוזרקות שערות ספורות ובהנחה שתוצאת הטסט שלילית ניתן לבצע הזרקה מלאה הנגזרת מצבע השיער המקורי, צורת התספורת המקורית והתסרוקת המיוחלת וכל זאת תוך שמירה מוקפדת על כל הליכי הביצוע לפני, בזמן ואחרי הטיפול. השיער המוזרק אמור להתמזג עם השיער המקורי וכך ניתן להמשיך מתכונת רגילה של חפיפות וצביעות של שיער הקרקפת. יש לזכור כי תהליך איבוד השיער הטבעי נמשך גם אחרי הזרקת השיער וכי גם השיער המוזרק עשוי לנשור  ולכן רצוי לבצע חידוש של 20%-25% מכמות השיער שהוזרקה אחת ל- 18-24 חודשים בכדי לשמר את התוצאה. המענה ששיטה זו מספקת הינו פשוט, אפקטיבי ויחסית לאופציות טיפוליות אחרות יעיל מאוד וארוך טווח תוך רמת סיפוק  הנאה ושביעות רצון גדולים של מטופלות/ים שכבר עברו את התהליך.

צילום: אמנון האס

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מי מטפל בך כשאת רוצה להיות יפה?
טיפוח היופי מחייב שגרה רצינית וקוסמטיקאית מקצועית שמטפלת בכל הטיפולים...
ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים מקים חטיבה מקצועית חדשה בתחום המיקרופיגמנטציה והמיקרונידלינג בראשות אינה בן נון, מומחית ומובילת דעה בינלאומית
ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים בישראל מקים חטיבה מקצועית חדשה אשר...
כיצד להתמודד עם מחלות ויראליות בילדים?
ילדים הם לעתים קרובות התגלמות החיוניות והאנרגיה, אך הם גם...
בשמים הממזגים תווים נדירים ואקזוטיים
בושם יוקרתי לאישה הוא יותר מסתם ניחוח; זהו סמל של...
מה שמתאים למשרדי יוקרה מתאים גם לבית שלכם
תרבות הדיור ורמת עיצוב הפנים שאנחנו רואים בישראל בהחלט מכובדת...
גדרות לגינה מאלומיניום
גדרות ופרגולות איכותיות לבית ולגינה
גדרות לגינה מאלומיניום הן בחירה פופולרית עבור בעלי בתים המחפשים...
עור חלק וזוהר - סודות המקצוענים לטיפול יומיומי
כולנו רוצים עור חלק וזוהר, אבל בשביל להגיע לתוצאות צריך...
מתי הפתעת אותה בפעם האחרונה במתנה מכל הלב?
הפתעות נעימות כמו מתנות הן הפתעות שכולנו רוצים להיתקל בהן,...
מכון להסרת שיער
מכון מתמחה בטכנולוגיית לייזר
מכון להסרת שיער הינו יעד מוביל לאנשים המחפשים פתרונות מתקדמים...
כל היתרונות של מתיחת צוואר ללא ניתוח
מהי מתיחת צוואר ללא ניתוח? מתיחת צוואר לא כירורגית, הידועה גם...
דילוג לתוכן