פיטבול, כדור הפלא – מתאים לכל אחת

פיטבול, כדור הפלא – מתאים לכל אחת

גם במהלך ההריון עדיין אפשר ואפילו רצוי לשמור על משטר אימונים מסוים כדי לחזק את הגוף. למרות החשש, הריון אינו אומר כי אנחנו צריכות לשבות מכל פעילות גופנית (להוציא, כמובן, את מי שהרופא ציווה עליה לעשות כן) ואפשר לעסוק במגוון פעילויות במהלכו. אחת מהנוחות שבהן אשר ניתן לעשות בבית מערבת את כדור הפיטבול (fitball). פיטבול הוא אחד הפיתוחים המעניינים בתחום הפילאטיס והכושר בכלל. כדי שתוכלו לקבל רעיון כללי על מה ניתן לעשות איתו, הבאנו לפניכן מספר תרגילים לביצוע עם פיטבול. חשוב לציין כי למרות שהוא בטוח, עדיין מומלץ ביותר לכל אשה בהריון העומדת לעסוק בפעילות גופנית להתייעץ עם הרופא.

כפיפות בטן עם פיטבול

תרגיל זה מתחיל כאשר שוכבים על פיטבול עם הגב כלפי מטה ורגליים מכופפות ומקבילות. המבט מופנה כלפי מעלה בזמן שהראש בהמשך ישיר לעמוד השדרה. הידיים נמצאות בתנוחת תמיכה לראש אך לא מפעילות עליו לחץ. בזמן העלייה הגב התחתון נוגע בפיטבול וחשוב מאוד שהעלייה לא תהיה תוצאה של תנופה אלא של שימוש בשרירי הבטן. כמו כן בעת העלייה יש לנשוף אוויר ולהוציא אותו בעת העלייה. ההמלצה הגורפת היא הימנעות מהפסקת הנשימה. מדובר באינסטינקט של אנשים רבים אך זוהי שגיאה. יש לבצע את התרגיל באיטיות ובמתינות תוך נשיפה ושאיפה איטיות במידת האפשר. הימנעות מנשימה תעלה את לחץ הדם מאוד ותקשה על ביצוע התרגיל.

כפיפה צדית בשכיבה עם פיטבול

בתרגיל הזה יש לשכב על מזרון עם גב כלפי מטה, ראש בהמשך לעמוד השדרה וידיים רפויות לצד הגוף. פיטבול צריך להיות מונח בין שני הקרסוליים ואתם צריכים להזיז את הרגליים שלכם מצד ימין, תשעים מעלות לצד הגוף למרכז. לאחר מכן יש לבצע את אותה התנועה רק מצד שמאל. חשוב מאוד, בדיוק כמו בתרגיל הקודם לא להשתמש בתנופה אלא רק בכוח השרירים. כמובן שגם כאן מבוצעת נשיפה איטית בזמן העלאת הרגליים למעלה ושאיפה בזמן החזרת הרגליים אל הקרקע.

סופר מן סטטי

תרגיל זה בא לחזק שרירים רבים בגוף ופועל בו זמנית על שרירי הגב, הרגליים, הזרועות והישבן. יש להישען על הפיטבול עם ידיים כפופות כשהרגליים ישרות והגוף ישר לחלוטין. הראש צריך להיות במנח שממשיך את עומד השדרה. חשוב להכניס את הבטן בעת ביצוע התרגיל ולדאוג ליציבות מרבית של הגוף ולשמירת התנוחה הישרה. דמיינו שתם מקל ישר בזמן ביצוע התרגיל. יש להמשיך לנשום כרגיל בזמן ביצוע תרגיל זה. אפשרות נוספת לביצוע התרגיל היא סופר מן דינמי בה מקרבים באיטיות את הכדור לבית החזה ומרחיקים אותו. השמירה על האיטיות והמשכת הנשימה בזמן התרגיל היא קריטית לאפקטיביות שלו.

יתרונות השימוש בכדור הקסמים

מכונים רבים ומאמנים רבים ממליצים על אימון קבוע עם פיטבול. השימוש בפיטבול משפר מאוד את היציבה האנושית, את שיווי המשקל של כל אחד ואחת וכמובן שגם את הקואורדינציה. הוא נחשב לאמצעי כושר מצוין שמסוגל להוריד את העומס מהמפרקים בזמן האימון תוך חיזוק שרירי הליבה בצורה הטובה ביותר. ניתן לבצע עליו שפע של תרגילים לחיזוק השרירים, לשיווי משקל, ליציבות ועוד ועוד.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
המדריך המלא להשתלות שיער
אם אתם כבר מתעניינים בטיפולים להשתלת שיער ואם אתם רוצים...
השחקנית ניב סולטן נחתה במוצ"ש האחרון מאתונה היישר לסט הצילומים של מותג טיפוח השיער: אלביב מבית ללוריאל פריז
הישר מאתונה מסט צילומי הסדרה 'טהרן' ניב סולטן נוחתת בישראל לצילומי...
דוברת חדשה למותג הקוסמטיקה הבינלאומי L’OREAL PARIS: גבריאלה וילסון (H.E.R): זמרת ופזמונאית בינלאומית, זוכת פרסי גראמי ואוסקר
מותג הקוסמטיקה הבינלאומי L’OREAL PARIS מצרף בימים אלה שגרירה בינלאומית...
על חוט השערה – דלילות שיער והקרחה בקרב נשים וגברים, אבחון ופתרונות
מאמר רופא אורח: ד״ר אכי פרידמן  - מומחה ברפואת עור...
גומיות התנגדות - כל היתרונות
גומיות התנגדות - כל היתרונות
בשנים האחרונות גילינו שצריך להיות קצת יותר אמיצים ואסרטיביים וקצת...
מנתח פלסטי מישראל מרצה בכנס בינלאומי שיערך ביוזמת איגוד הפלסטיקאים מהודו
הכנס יעסוק בשאיבת שומן וישתתפו בו באופן מקוון אלפי רופאים...
ספא למסיבת רווקות
ספא למסיבת רווקות
החברה הכי טובה שלך אוטוטו מתחתנת, ואת החלטת לקחת על...
טיפים לקעקוע מוצלח וקעקועים מיוחדים
טיפים לקעקוע מוצלח וקעקועים מיוחדים
רוצים לקשט את הגוף שלכם בקעקוע חדש ותהיו מעוניינים להיות...
השתלת שיניים - טיפול רפואי או אסתטי?
השתלת שיניים - טיפול רפואי או אסתטי?
בשנים האחרונות טיפולי השיניים הפכו להיות קצת יותר מסתם עוד...
רשת נייל סטודיו מארחת את המאסטריות הבינלאומיות בעולם הפדיקור !
רשת נייל סטודיו מארחת את המאסטריות הבינלאומיות בעולם הפדיקור !
רשת "נייל סטודיו", בתי הספר למקצועות היופי, אירחה בישראל את...
דילוג לתוכן