צניחת עפעפיים, שקיות מתחת עיניים ומראה עייף: הכירו את הניתוח הפופולרי שיעיר אתכם

צניחת עפעפיים, שקיות מתחת עיניים ומראה עייף: הכירו את הניתוח הפופולרי שיעיר אתכם
צילום התמונה: shutterstock

יושבים מול הטלוויזיה בערב ומרגישים את העיניים כבדות? מסתכלים במראה והמבט נראה תשוש? כנראה שאתם סובלים מצניחת עפעפיים. מדובר בתופעה נפוצה למדי בקרב גברים ונשים מעל גיל ארבעים שמקורה בהזדקנות הטבעית של העור ורפיונו. לצד השינוי הקוסמטי, צניחת עפעפיים עלולה לגרום לפגיעה של ממש בשדה הראייה. החדשות הטובות הן שיש פתרון – ניתוח מתיחת עפעפיים מתקן את נפילת העפעף ומשיל שנים של עייפות מעור הפנים. המדריך השלם לניתוח הפלסטי המבוקש

ד"ר עמוס לויאב, הרופא הראשי ברשת כללית אסטיקה

===========================================================

שלא כבעבר, גיל ארבעים אינו נחשב למבוגר. גברים ונשים רבים מתחילים קריירה חדשה בשלב זה של החיים, מצטרפים ללימודים אקדמיים ומשלימים תארים, מחליפים מקצוע, מתחילים קריירה חדשה לחלוטין ומקימים משפחה. אמנם הנפש והמוח רעננים ובמובנים רבים מדובר בשנים הטובות, אולם הגוף מתחיל לאותת על הזדקנות. קמטים בצדי הפה, שיער מאפיר וגוף שכבר אינו אלסטי כבעבר.

בגיל זה, בין היתר, עור הפנים מאבד מגמישותו וממצבורי השומן שלו והעיניים הן בין הראשונות להיפגע: העפעף מתחיל לצנוח ועלול לכסות חלק מגלגל העין, מתחת לעין נוצרים שקעים כהים בשל עודפי עור וצניחת עור הפנים ובצדי העין מופיעים קמטוטים. לצד זה חשוב להבין שלא מדובר רק בעניין קוסמטי. נוסף למראה המבוגר והעייף, כשהעפעפיים צנוחים, הם מכסים חלק מגלגל העין ועלולים לצמצם בהדרגה את שדה הראייה. בנוסף, העפעף מכביד על העין ומעודד תחושת הירדמות. התופעות מחמירות בשעות הערב, אז גם עולה קושי ממשי לצפות בטלוויזיה או לקרוא ספר בלי להירדם.

החדשות הטובות הן שיש פתרון: בלפרופלסטי (blepharoplasty) או בשמו המוכר יותר: ניתוח להרמת עפעפיים. מדובר בניתוח קוסמטי פשוט שעשוי להעניק לעין מראה רענן וצעיר, להרחיב את שדה הראייה, לתרום לתחושת הערנות הכללית ולשפר באופן משמעותי את איכות החיים והמראה. במסגרת הניתוח, הרופא מסיר את עודפי העור מהעפעפיים העליונים, או התחתונים או שניהם יחד וזאת תוך שמירה על תפקודו התקין של העפעף בהגנה על גלגל העין מפני חדירת גופים זרים ושמירה על לחות העין. בנוסף, במידת  הצורך, הניתוח  יכול לתקן עפעף צנוח  או חסר סימטריה בין העיניים. תוצאות הניתוח עשויות להחזיק מעמד שנים רבות.

ניתוח להרמת עפעפיים הוא בין הניתוחים הפלסטיים הפופולריים בעולם. הוא מיועד לצעירים ומבוגרים בריאים בגופם, שמבקשים לשפר את צורת העפעפיים ולהשיג תחושת רעננות. ההתאוששות מהניתוח מהירה, היא לרוב אינה מלווה בכאבים והסיבוכים הם נדירים. בדרך כלל לאחר הניתוח המטופלים מדווחים על תחושת רעננות וערנות ושיפור ניכר בשדה הראייה. את הניתוח מבצע רופא מומחה בכירורגיה פלסטית או רופא עיניים בהרדמה מקומית או כללית.

הניתוח נמשך  כשעתיים, תלוי בהיקפו, ובדרך כלל ההליך אינו דורש אשפוז והמנותח חוזר לביתו עוד באותו היום. במהלך היומיים שלאחר הניתוח, מומלץ להניח תחבושות קרות על מקום הניתוח כדי להפחית את הנפיחות שאופיינית לטיפול וכן למרוח משחה אנטיביוטית בהתאם להוראות הרופא. בדרך כלל כעבור שבוע או פחות, במסגרת ביקורת במרפאה, ניתן להסיר את התפרים ולשוב לשגרת החיים ולעבודה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
למרות המתקפה האיראנית: אחד המנתחים הפלסטיים המפורסמים בעולם יגיע לישראל
ד"ר ג'ורג' סולמנידזה, אחד המנתחים הפלסטיים המפורסמים בעולם אשר פיתח...
ד"ר אקרמן משיקה : חומר הזרקה חדש לשקעי עיינים REVISE
חומר ייעודי לשקעי עיניים אינו סופח נוזלים הגורם לנפיחות לאחר...
ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים מקים חטיבה מקצועית חדשה בתחום המיקרופיגמנטציה והמיקרונידלינג בראשות אינה בן נון, מומחית ומובילת דעה בינלאומית
ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים בישראל מקים חטיבה מקצועית חדשה אשר...
מכון להסרת שיער
מכון מתמחה בטכנולוגיית לייזר
מכון להסרת שיער הינו יעד מוביל לאנשים המחפשים פתרונות מתקדמים...
כל היתרונות של מתיחת צוואר ללא ניתוח
מהי מתיחת צוואר ללא ניתוח? מתיחת צוואר לא כירורגית, הידועה גם...
סקר ישראלי חדש: 54% מהנשים והגברים בגילאי חמישים ומעלה יעדיפו ניתוח פלסטי בהרדמה מקומית
כ- 53% מהנשים היו מוכנות לעבור שאיבת שומן בהרדמה מקומית,...
שפתון - מוצר האיפור שאי אפשר בלעדיו
אי אפשר ליצור מראה יפה של איפור ללא השלמת מראה...
המלצות איפור לארוחות החגים שבפתח
ערב השנה החדשה בפתח, חגי תשרי אוטוטו כאן, ולצד כל...
כיצד לבחור סומק מתאים לגוון וסוג עור הפנים?
הסומק הוא פריט חובה כמעט בכל תיק איפור אשר יכול...
התכונות החשובות בקרם אנטי אייג'ינג: כיצד להבחין האם המוצר איכותי
בימנו ניתן להראות רעננים וחיוניים גם בגיל מבוגר על ידי...
דילוג לתוכן