תהליכים בירוקרטיים להשגת רישוי תמרוק במוצרי טיפוח

תהליכים בירוקרטיים להשגת רישוי תמרוק במוצרי טיפוח
קרדיט FREEPIK

שוק הקוסמטיקה בישראל הוא שוק שמגלגל מחזור כספים נרחב מדי שנה. מוצרים קוסמטיים שונים משמשים למטרות רבות, החל ממטרות של יופי וטיפוח ועד למטרות בריאותיות של ממש. בישראל מוכרים אלפים רבים של תמרוקים ותכשירים קוסמטיים. כל ייבוא, שיווק או ייצור של תמרוקים מחייב רישיון מטעם משרד הבריאות. ללא רישיון כזה, לא ניתן לייצר או למכור תכשירים קוסמטיים בארץ.

מאחר וחברות רבות עוסקות בתחומים של מכירה או ייצור של תכשירים קוסמטיים, הן נדרשות לעתים קרובות לעבור את התהליך הבירוקרטי הכרוך בייבוא ושיווק של תמרוק חדש בשוק. בנוסף לכך, גם חברות ישראליות שמעוניינות לייצר תמרוק מסוג חדש, צריכות לקבל עבורו רישיון ממשרד הבריאות, ולעבור את התהליך הבירוקרטי הזה גם כן.

מדוע נדרש רישיון לייבוא, שיווק וייצור של תמרוקים?

הסיבה העיקרית לכך שקיים תהליך רישוי מסודר עבור כל מוצר קוסמטי הוא שמדובר בתכשירים שבאים במגע עם העור והגוף, וישנה חובה לבדוק את תכולתם והשפעתם מבחינה בריאותית. המדינה מעוניינת לשמור על הבריאות של אזרחיה, וקיימת סכנה רבה במכירת תמרוקים שלא נבדקו על ידי גורם אובייקטיבי מבחינה בריאותית ומדעית.

החוק מגדיר כתמרוק שזקוק לרישיון, כל מוצר המשמש לייפוי, לצביעה, לניקוי ולשינוי של העור, השיער, הפה או הציפורניים. לצורך העניין, גם משחת שיניים נחשבת כתמרוק החייב ברישיון וכן תכשירים רבים אחרים כמו קרם הגנה נגד שיזוף, בשמים למיניהם, קרמים לטיפוח העור או הפנים ועוד. התמרוקים השונים מאופיינים מבחינה מקצועית על פי המרקם שלהם, ויכולים להיות מוגדרים כחצאי מוצקים, גזים או נוזלים.

תהליך קבלת הרישיון

את תהליך הרישום של תמרוק חדש, שיוצע למכירה בארץ, רצוי לעשות בליווי של משרד עורכי דין הבקיא בנישה הזו. כפי שישנה חשיבות לקבלת ייעוץ משפטי של משרד עורכי דין לשיקום כלכלי במקרים של תהליכים בירוקרטיים עסקיים, כך חשוב גם לנהל את תהליך קבלת הרישיון לתמרוקים עם עזרת אנשי המקצוע המתאימים.

התהליך הבירוקרטי מתחיל בהגשת בקשה לקבלת רישיון תמרוקים כללי מסניף הרוקחות המרכזי, הממוקם באזור הגאוגרפי שבו מצוי מחסן התמרוקים. לאחר קבלת הרישיון הכללי, ניתן להגיש בקשה בהתאם לנוהל רישוי ורישום תמרוקים, בהתאם לסוג הספציפי של התכשיר (תמרוק רגיל או תמרוק ייעודי). קבלת הרישיון מותנית בעמידה במספר תנאים, שלצורך בדיקתם צריכה להישלח למשרד הבריאות דוגמית של התמרוק ביחד עם מסמכים נוספים המפרטים גם את רשימת רכיביו. בהגשת בקשה עבור מוצרים תוצרת חוץ, נדרשים גם אישור GMP ואישור CFS ממשרד הבריאות או משרד התעשייה והמסחר של המדינה בה הם מיוצרים.

אם המוצר הקוסמטי עבר את כל הבדיקות ועמד בכל התנאים הנדרשים לשם קבלת רישיון, הוא יהיה מורשה להימכר בישראל לתקופה של חמש שנים. בכל חמש שנים יש להגיש בקשה על מנת לחדש את הרישיון, ובקשה כזו נדרשת גם בכל פעם שרוצים לעדכן את רכיבי התמרוק או בזמן ביצוע שינויים אחרים כמו שינוי התווית של המוצר או שינוי האריזה שלו.

סוגי התמרוקים השונים

התמרוקים הזקוקים לרישיון מחולקים לשני סוגים עיקריים: תמרוק רגיל ותמרוק ייעודי. תמרוק רגיל הוא כל תכשיר שהמטרה שלו היא לצורך ייפוי, שיפור ריח הגוף, טיפוח עור הפנים וכו'. לעומת זאת, תמרוק ייעודי הוא כל תכשיר שיש לו ייעוד מסוים וספציפי (כמו שמפו לטיפול בקשקשים, לדוגמה), תמרוק שמיועד לחלקים רגישים יותר בגוף האדם, תמרוק שמיועד למטרה קלינית כלשהי וכן תמרוק שכולל רכיבים מן החי. כל סוג של תמרוק מצריך הליך קבלת רישיון מעט שונה – אך שני הסוגים נדרשים למעבר של ההליך הבירוקרטי, בטרם יהיה ניתן לשווק אותם או לייצר אותם בישראל.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
איך להיראות טוב יותר ללא השתלת שיער?
גברים שהגנטיקה שלהם גורמת להם להתקרח מוקדם ולא בצורה אחידה...
ד"ר אקרמן משיקה : חומר הזרקה חדש לשקעי עיינים REVISE
חומר ייעודי לשקעי עיניים אינו סופח נוזלים הגורם לנפיחות לאחר...
כיצד תבחרי את הפילינג לפנים הנכון עבורך?
בחירת פילינג לפנים יכולה להיות משימה מאתגרת, מכיוון שישנם סוגים...
מי מטפל בך כשאת רוצה להיות יפה?
טיפוח היופי מחייב שגרה רצינית וקוסמטיקאית מקצועית שמטפלת בכל הטיפולים...
ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים מקים חטיבה מקצועית חדשה בתחום המיקרופיגמנטציה והמיקרונידלינג בראשות אינה בן נון, מומחית ומובילת דעה בינלאומית
ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים בישראל מקים חטיבה מקצועית חדשה אשר...
כיצד להתמודד עם מחלות ויראליות בילדים?
ילדים הם לעתים קרובות התגלמות החיוניות והאנרגיה, אך הם גם...
בשמים הממזגים תווים נדירים ואקזוטיים
בושם יוקרתי לאישה הוא יותר מסתם ניחוח; זהו סמל של...
מה שמתאים למשרדי יוקרה מתאים גם לבית שלכם
תרבות הדיור ורמת עיצוב הפנים שאנחנו רואים בישראל בהחלט מכובדת...
גדרות לגינה מאלומיניום
גדרות ופרגולות איכותיות לבית ולגינה
גדרות לגינה מאלומיניום הן בחירה פופולרית עבור בעלי בתים המחפשים...
עור חלק וזוהר - סודות המקצוענים לטיפול יומיומי
כולנו רוצים עור חלק וזוהר, אבל בשביל להגיע לתוצאות צריך...
דילוג לתוכן