איך לשמור על עור הפנים בקיץ?

איך לשמור על עור הפנים בקיץ?
מקור PIXABAY

הקיץ בפתח והימים הולכים ומתחממים. כעת אנו מתחילים להיזכר ברצינות בבריכה, בחוף הים, במלתחת הקיץ וגם בגזרה שאולי צריכה קצת הידוק. אחד הדברים היותר חשובים שעלינו להיזכר בהם הוא שמירה על העור בכלל ועל עור הפנים בפרט. מדוע הדבר כה חשוב וכיצד שומרים על עור הפנים בקיץ? לפניכם מספר תשובות וטיפים בנושא.

השמש ועור הפנים שלכם

קרינת השמש המגיעה אלינו מורכבת ממספר סוגים ועוצמות, שחלקם בהחלט יוצרים שינויים בעור ובמרכיביו כגון הקולגן, האלסטין, המלנין והד.נ.א. כידוע, קרינה זו גם עלולה להוות סכנה בריאותית ולהוביל ליצירת גידולים שפירים וממאירים. למרות שאלו ההיבטים החשובים ביותר, במאמר זה נתמקד בפן האסתטי ופחות בבריאותי. 

אכן, קרינת השמש יכולה להוביל לקשת רחבה של שינויים בעור הפנים שאינם בעלי חזות אסתטית נאה ורצויה.  לדוגמא, הקרינה בהחלט מהווה גורם לאובדן של סיבי קולגן ואלסטין ולפגיעה בשכבות השומן הטבעיות של העור. הדבר המתבטא בעור פחות גמיש ויותר יבש, בהופעת כתמים חומים (פיגמנטציה), בעור יותר דקיק ורפוי, בשטפי דם מתחת לעור, בכתמים בהירים, בגוון הנוטה לצהוב, בהתרחבות של כלי דם, בקמטים וקמטוטים, ובקיצור – בהזדקנות מואצת של העור לצד הקטנת יכולת הריפוי הטבעית שלו.

 ראוי לציין כי ישנם גורמים נוספים המשפיעים על המראה ועל קצב הזדקנות העור, למשל היבטים גנטיים, הגיל, עישון, תזונה, צריכת אלכוהול, מתחים ולחצים בחיים, זיהום אוויר ועוד. ואולם, אין ספק כי קרינת השמש היא מהגורמים המשמעותיים ביותר מביניהם, ורבים מבעלי המקצוע מסכימים כי זהו למעשה הגורם המרכזי – בעיקר בעור הפנים שמטבע הדברים חשוף במיוחד לשמש.

טיפים להגנה מהשמש

ועכשיו לבשורות הטובות: הגנה מהשמש בהחלט אפשרית ונתונה בידיכם. אם תקפידו על מספר כללי התנהלות בסיסיים תוכלו לתרום רבות לבריאות ולמראה של עור הפנים:

  • קרם הגנה – בכל יציאה מהבית אל מקומות חשופים הקפידו ליישם קרם הגנה מהשמש, עם רמה מספקת של SPF. שימו לב של- SPF יש מספרים שונים המצביעים על טיב ההגנה שהתכשיר מספק. כך למשל, SPF 50 משמעו שקרינת השמש הנדרשת כדי לגרום לכוויה צריכה להיות פי 50. יחד עם זאת, קרם ההגנה לא מספק פתרון מוחלט והרמטי, וממש לא כדאי לחשוב שאפשר פשוט למרוח אותו ולשהות בשמש בצורה מוגזמת ובלתי מבוקרת.
  • מוצרי הגנה וטיפוח – הגנה מהשמש הולכת יד ביד עם טיפוח העור. שימו לב שבעיקר בתקופת הקיץ חשוב לשמור על לחות עור הפנים ולספק לו את חומרי ההזנה הדרושים, וזאת בהתאם לסוג העור שלכם. ישנם תכשירים ייעודיים המשלבים קרם הגנה בעל SPF גבוה, למשל קרם לחות ממצק, פריימר להגנה עם מראה זוהר, קרם לעור רגיש ואדמומי, קרם לעור עם אקנה וכדומה.
  • הצללה נאותה – הפנים נוטות לסבול יותר מחלקי גוף אחרים מקרינת השמש, הן בשל עדינות העור והן בשל היותן חשופות. לכן חשוב להקפיד ככל הניתן על הצללה, למשל באמצעות חבישת כובע רחב שוליים או לפחות כובע מצחייה. כמו כן, תמיד כדאי לתת עדיפות למקומות מוצללים. ברור שאי אפשר להעביר את כל הקיץ בין ארבעה קירות, אבל כשיוצאים החוצה תנו עדיפות לנקודות שמתחת לצמרות עצים, בצילו של בניין גבוה, מתחת לסככה על החוף, מתחת לפרגולה בחצר הבית וכדומה. ובכלל, השתדלו לצאת החוצה יותר בזמן שהקרינה אינה כה גבוהה, כלומר בשעות הבוקר, אחר הצהריים והערב.
  • היו ערניים – יש עוד מספר פעולות שיעזרו לכם לספק הגנה מהשמש לפנים, למשל קניית מסכי סינון UV למכונית, התייעצות עם קוסמטיקאית, קריאת מאמרים (כמו זה!) וכמובן יישום של הטיפים וההמלצות. אז היו ערניים ושמרו על עורכם. הוא יודה לכם דרך המראה כבר בקיץ הקרוב ובשנים הבאות.
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מכון להסרת שיער
מכון מתמחה בטכנולוגיית לייזר
מכון להסרת שיער הינו יעד מוביל לאנשים המחפשים פתרונות מתקדמים...
כל היתרונות של מתיחת צוואר ללא ניתוח
מהי מתיחת צוואר ללא ניתוח? מתיחת צוואר לא כירורגית, הידועה גם...
שפתון - מוצר האיפור שאי אפשר בלעדיו
אי אפשר ליצור מראה יפה של איפור ללא השלמת מראה...
המלצות איפור לארוחות החגים שבפתח
ערב השנה החדשה בפתח, חגי תשרי אוטוטו כאן, ולצד כל...
כיצד לבחור סומק מתאים לגוון וסוג עור הפנים?
הסומק הוא פריט חובה כמעט בכל תיק איפור אשר יכול...
התכונות החשובות בקרם אנטי אייג'ינג: כיצד להבחין האם המוצר איכותי
בימנו ניתן להראות רעננים וחיוניים גם בגיל מבוגר על ידי...
ד"ר להבית אקרמן משחקת אותה בבוליוויד
ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור, נחתה בסופ"ש האחרון בהודו,...
for young beautiful woman. Concept of process augmentation and improvement lips in professional salon.
הקוסמטיקה החדשנית שמתמודדת עם פגמים
מתברר שככל שמתקדם מדע היופי במחקריו כך אפשר להתמודד עם...
קבוצת לוריאל ישראל משיקה לראשונה בישראל מיזם חדשני: SkinCare Campus
קבוצת לוריאל ישראל משיקה לראשונה מיזם חדשני מסוגו בישראל: SkinCare...
רואה לך בעיניים .. . מראה עיניים עייפות ואיך לטפל בו
כהויות עור, קמטוטים ועור שאיבד את חיוניותו סביב העיניים משווים...
דילוג לתוכן