המרכיבים המרשימים בסרומים אנטי-אייג'ינג: כיצד הם פועלים

המרכיבים המרשימים בסרומים אנטי-אייג'ינג: כיצד הם פועלים
קרדיט לתמונה - Freepik

סרום אנטי אייג'ינג של חברות מובחרות משפר את חזות העור, מקטין קמטוטים, מחליק את העור, ממצק ומבהיר אותו. יכולות אלו נשענות על סוגים שונים של רכיבים מרשימים, ובמאמר הבא נסקור בקצרה את חלק מהמרכיבים היותר פעילים שיש כיום בתכשירי סרום אנטי אייג'ינג מוערכים.

רטינול והשפעתו על תופעות אנטי אייג'ינג

בין הרכיבים היעילים של סרום אנטי אייג'ינג בולט מקומות של הרטינול, שיש לו יכולת למנוע יובש בעור, להפחית קמטוטים וקמטים בעור הפנים, להקטין חזות מורחבת של נקבוביות בעור, ולהעניק לעור מרקם רך וחלק במיוחד עם גוון אחיד. רטינול גם נחשב כיעיל נגד פצעים בעור שנוצרו עקב אקנה והוא מסייע להתמודד עם נזקי הסביבה ואורח חיים, בין אם מדובר בחוסר שינה, מתח, תזונה לא נכונה, זיהום אוויר, קרינת שמש, ועוד.

הרטינול עצמו הינו רטינואיד ששייך למשפחה של ויטמיני A, המוכר ביכולתו לטפל בתופעות של הזדקנות העור, להאיץ את צמיחתו של עור חדש, למצק את העור ולמנוע פיגמנטציה. הרטינואיד מוצע בשוק בתצורות שונות וככול שהתצורה יותר קרובה במבנה המולקולרי שלה לחומצה רטיאונית כך גדלה יכולת העור לעשות שימוש בתכונות של הרטינואיד. רטינול נחשב לתצורה העוצמתית ביותר של רטינואיד שאינה נדרשת במרשם רופא.

שימוש בויטמין C בסרום אנטי אייג'ינג

סרומים של אנטי אייג'ינג עושים שימוש ניכר בוויטמינים מסוגים שונים לשיפור מצבו של העור ומניעת הזדקנותו. בין וויטמינים אלו בולט מקומות של ויטמין סי המסייע בחיזוק מערכת החיסון וההגנה הטבעית של העור, תורם למיצוק העור ולהבהרתו, ולהפחתה ניכרת בכמות ובעומק קמוטים וקמטוטים. כמו כן, לוויטמין סי יש יכולת לחדור לשכות עמוקות של העור והוא גם מתאים לשימוש בשעות היום לרבות ימות הקיץ. בנוסף, הוויטמין משמש כסרום אנטי אייג'נג לעיניים עם יכולת גבוהה של מיצוק והבהרת העור העדין שסביב העיניים.

חומצה סליצילית יעילה כנגד אנטי אייג'ינג

רכיב מרשים נוסף שיש בסרומים אנטי אייג'ינג הינו חומצה סליצילית שמופקת מקליפה של עץ הערבה, הידועה בסגולותיה להרגיע עור מגורה ורגיש ולטפל בפצעונים. כמו כן, חומצה זו מבוקשת כחומר אנטי אייג'ינג בזכות תכונות אנטי דלקתיות שהיא מציגה, עם יכולת לחדור לשכבות עור פנימיות ולבצע בהן פעולות של פילינג.

החומצה הסליצילית גם מעודדת חידוש של תאי העור, מה שמאט ומפחית סימני הזדקנות כמו קמטוטים, קמטים וכתמים על העור. כל זאת כחומר פעיל שאינו גורם לרגישות של העור.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
איך להיראות טוב יותר ללא השתלת שיער?
גברים שהגנטיקה שלהם גורמת להם להתקרח מוקדם ולא בצורה אחידה...
ד"ר אקרמן משיקה : חומר הזרקה חדש לשקעי עיינים REVISE
חומר ייעודי לשקעי עיניים אינו סופח נוזלים הגורם לנפיחות לאחר...
כיצד תבחרי את הפילינג לפנים הנכון עבורך?
בחירת פילינג לפנים יכולה להיות משימה מאתגרת, מכיוון שישנם סוגים...
מי מטפל בך כשאת רוצה להיות יפה?
טיפוח היופי מחייב שגרה רצינית וקוסמטיקאית מקצועית שמטפלת בכל הטיפולים...
ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים מקים חטיבה מקצועית חדשה בתחום המיקרופיגמנטציה והמיקרונידלינג בראשות אינה בן נון, מומחית ומובילת דעה בינלאומית
ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים בישראל מקים חטיבה מקצועית חדשה אשר...
כיצד להתמודד עם מחלות ויראליות בילדים?
ילדים הם לעתים קרובות התגלמות החיוניות והאנרגיה, אך הם גם...
בשמים הממזגים תווים נדירים ואקזוטיים
בושם יוקרתי לאישה הוא יותר מסתם ניחוח; זהו סמל של...
מה שמתאים למשרדי יוקרה מתאים גם לבית שלכם
תרבות הדיור ורמת עיצוב הפנים שאנחנו רואים בישראל בהחלט מכובדת...
גדרות לגינה מאלומיניום
גדרות ופרגולות איכותיות לבית ולגינה
גדרות לגינה מאלומיניום הן בחירה פופולרית עבור בעלי בתים המחפשים...
עור חלק וזוהר - סודות המקצוענים לטיפול יומיומי
כולנו רוצים עור חלק וזוהר, אבל בשביל להגיע לתוצאות צריך...
דילוג לתוכן