חושבים על ניתוח מתיחת פנים? קראו את הכתבה!

חושבים על ניתוח מתיחת פנים? קראו את הכתבה!

ניתוחי מתיחת פנים נמנים על הניתוחים הפלסטיים הפופולאריים ביותר, וביכולתם להחזיר לפנים מראה רענן, חיוני וצעיר. בואו לקרוא על התהליך הניתוחי, ההחלמה ממנו והתוצאות, וגם על בחירת המנתח.

על מנת לקבל מידע בנושא שוחחנו עם ד"ר אהרון עמיר שהינו מומחה לכירורגיה פלסטית אסתטית ומשחזרת. ד"ר עמיר הוא מנהל השירות המיקרוכירורגי בבית החולים ביילינסון, ומילא בעבר תפקידים בכירים במערכת הבריאות בתחום הכירורגיה הפלסטית. במרפאתו בתל אביב ניתן מענה למגוון ניתוחים וטיפולים אסתטיים, כולל ניתוח למתיחת פנים.

שלום ד"ר עמיר, כיצד מזדקנים הפנים שלנו עם השנים?

לאורך זמן עוברים התאים בכל הגוף תהליכי הזדקנות, ובפנים הדבר מתבטא בצניחה וברפיון של העור ושל הרקמות העמוקות, באיבוד נפחי רקמות שומן ושל עצמות הלחיים. מצד שני, רקמות שומן יכולות להתרכז בחלק המרכזי תחת הסנטר, מה שתורם ליצירת סנטר כפול וצוואר נפול. כמו כן ההזדקנות של הפנים מתבטאת בהעמקה של קמטים קיימים, במיוחד באזור תחת העפעפיים התחתונים וזוויות הפה, וגם באיבוד המבנה של קו הלסת התחתונה. בד בבד הופך העור דק יותר וכלי דם שטחיים מתרחבים, וכן  מופיעים כהים או אדומים בגלל נזקי חשיפה לשמש. ההזדקנות הזו מואצת גם בעקבות עישון ממושך, נטילה של תרופות שונות, היבטים גנטיים ומתחים נפשיים.

מהי אם כן המטרה של ניתוח למתיחת פנים?

ראשית, אנו רוצים להשיב את מבני הפנים השונים למקומם הקודם, וליצור חזות צעירה יותר. על כן, זוהי יותר הרמה של הפנים להבדיל מ- "מתיחה" שלהם. מעבר לכך יש עוד מטרות כמו החזרת נפחים, במיוחד בחלק המרכזי של הפנים, סילוק עודפי שומן וכריתת עודפי עור מאזור הצוואר והסנטר. בעקבות הניתוח מובחן שיפור מהותי וברור של המראה הכללי, והוא נותן מענה להיבטים השונים עבור הטבה של מראה הפנים. ניתן לשלב בין היתר העלמה של "שקיות" מתחת לעיניים, הרמת עפעפיים עליונים או תחתונים, הרמת גבות, הרמת לחיים שקועות, הבלטת עיניים שקועות, מילוי קמטים, ועוד.

במידה שלא צריך ניתוח כללי אפשר לבצע את הניתוח בצורה חלקית בלבד. זהו ניתוח קצר יותר המיועד למקרים קלים של הזדקנות הפנים, והוא מוכר גם בתור "מיני הרמת פנים". יש להדגיש כי את השיפור במראה העור אנו משיגים באמצעות פרישה שלו על פני השכבות העמוקות שהורמו, אך הניתוח לא מטפל באופן ישיר באיכות העור.

מה הן ההכנות הבסיסיות לניתוח?

לפני ניתוח מתיחת פנים מקיימים עם המנתח פגישת ייעוץ ובמהלכה דנים במצב הבריאותי של המטופל/ת, תוספי תזונה ותרופות שלוקחים באופן קבוע, וגם הרגלים כמו שתיית אלכוהול או עישון. אחד החלקים החשובים ביותר בפגישת הייעוץ הוא שיחה על המטרות שהמטופל/ת רוצה להשיג ותיאום ציפיות אל מול האפשרויות הריאליות. על כן, בפגישה זו גם מבצעים בחינה ומדידה של הפנים, ולאור השיקולים השונים ימליץ המנתח על הטיפול המתאים ביותר. ראוי להדגיש כי לפי ההליך הנדרש ולפי המצב הבריאותי של המטופל/ת, המנתח עשוי להורות על הימנעות מנטילה של תרופות מסוימות, או הימנעות מעישון, ולעיתים גם יפנה לבדיקות נוספות לצד בדיקות דם בסיסיות.

וכיצד מבצעים את הניתוח עצמו?

מדובר בהליך שנמשך בין שעתיים לחמש שעות, המתחיל בחתך נעשה בגבול השיער לכיוון אפרכסת האוזן ומאחוריה אל קו השיער. את אורך החתך קובעים לפי מצב עודפי העור ורמת ההרמה הרצוי, והוא יכול להיות גם יותר קצר כפי שקורה במיני הרמת פנים. עם החתך אפשר לחשוף את שכבת המעטפת של שרירי הפנים, ומרימים אותה באמצעות תפרים פנימיים המעוגנים כלפי מעלה. יש מספר גישות הרמה וחשוב שיבוצעו באופן המרים ומחזק את האזור לצורך קבלת מבנה צעיר תלת מימדי של הפנים. הטיפול בצוואר ובסנטר מהווה את השלב הראשון בניתוח מתיחת פנים, ומבצעים אותו על ידי שאיבה של ריכוזי שומן עודף והידוק של שרירי הצוואר השטחיים, אשר יוצרים קפלים בולטים בעור בחלק המרכזי של הפנים.

על פי רוב ההצערה לא מושלמת בלי החזרת נפחים חסרים עם הזרקה של שומן עצמוני מהמטופל/ת. את השומן אנו לוקחים ממקומות שונים כמו הבטן התחתונה, המותניים והירכיים, ומזריקים אותו באמצעות צינוריות ייעודיות בגישה המעלה את סיכויי הקליטה.

בזמן ניתוח הפנים והצוואר מטפלים גם באזור המצח, ומלבד קמטי הבעה רוחביים מרימים גם את הגבות ומטפלים בקמטי הבעה שנמצאים ביניהן. גם כאן יש כמה גישות, והנוחה ביותר שאינה מצריכה ציוד מיוחד כוללת חתך שעובר בקו השיער. בצורה זו מופרד עור המצח משכבות השרירים שמתחתיו, ואפשר למתוח ולהעלים קמטי הבעה עם הרמת הגבות ולטפל בשרירי ההבעה של המצע ובשרירים שבין הגבות. את השרירים האלו אנו מחלישים או מנתקים כדי למנוע חזרת קמטי הבעה, וזאת במקרים שבהם לא רוצים תנועה של המצח והגבות.

החתך מבוצע כ- 1 עד 2 מילימטרים מאחורי קו השיער, על מנת שבעת ההחלמה תתאפשר צמיחה של השיער דרך הצלקת, דבר שיוביל להסוואתה מבלי לפגוע בשיער. כאשר מדובר במנותח גבר שקו השיער שלו אינו מאפשר ביצוע של חתך כזה, אנו יכולים להרים את המצח עם ציוד אנדוסקופיה. לחילופין, ניתן להרים בצורה ישירה את המצח והגבות על ידי מיקום של החתך בקמט הבעה רוחבי, או דרך החתך שבעפעפיים העליונים.

שאלות בנושאי הכתבה ובנושאים נוספים ניתן להפנות אל ד"ר עמיר דרך פורום כירורגיה פלסטית, מתיחת פנים.

כיצד נראית ההחלמה מניתוח מתיחת פנים

אחרי שהניתוח מסתיים מונחת סביב הפנים תחבושת שמטרה להפחית את הנפיחות המיידית ולספוג הפרשות מהחתך. כמו כן, אחרי הניתוח מחדירים צינורית לניקוז נוזלים ושאריות גם ל- 24 עד 48 שעות. הצוות הרפואי גם מדריך את המטופל/ת אודות טיפול באזור שנותח, שימוש בתכשירים ונטילה של תרופות, סימנים המחייבים פנייה מהירה לרופא, והגעה לפגישות המעקב.

כפי שאמרתי, התוצאות ניכור בשיפור משמעותי של חזות הפנים, כאשר4 המטופלים זוכים למראה חיוני וצעיר יותר, המוביל בין היתר להעלאה של הביטחון העצמי. ואולם, ראוי להדגיש כי צריך אורך רוח שכן הנפיחות יכולה להימשך לכמה שבועות, כמו גם ההחלמה הסופית של הצלקות. יחד עם זאת, ההחלמה יותר מהירה כשמדובר בניתוח "מיני מתיחת פנים".

חושבים על ניתוח מתיחת פנים? קראו את הכתבה!

ד"ר עמיר, לסיום – מה כדאי לברר מראש כשבוחרים את המנתח

אין ספק שלניסיון ולמומחיות של המנתח עשויה להיות השפעה גדולה על ההצלחה של ניתוח מתיחת פנים. ראשית, יש לגשת רק אל מי שהינו מומחה לכירורגיה פלסטית. בניתוח מתיחת פנים יש גם מורכבויות וסיכונים, ועל המנתח לדעת איך להתמודד עימן. כאמור, יש משמעות רבה לניסיונו של המנתח ועל כן כדאי לברר אם יש מאחוריו מאות ניתוחים לאורך השנים, בהם הראה מיומנות גבוהה והמנותחים היו שבעי רצון. עוד יש לשים את הדגש על הליווי והיחס שנתן המנתח והצוות הרפואי בכלל, גבר מהשיחה הראשונה בטלפון ובפגישת הייעוץ. מעבר לכך, אנו בהחלט ממליץ לראות תמונות של "לפני ואחרי" המעידות על היצירתיות, המיומנות והיכולת של המנתח להשיג תוצאות מיטביות.

ד"ר אהרון עמיר הינו מומחה לכירורגיה פלסטית אסתטית ומשחזרת, מנהל השירות המיקרוכירורגי בבית החולים ביילינסון. בעל מרפאה פרטית בתל אביב בה מבוצעים מגוון טיפולים אסתטיים וניתוחים פלסטיים, לרבות ניתוח למתיחת פנים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כיצד להתמודד עם מחלות ויראליות בילדים?
ילדים הם לעתים קרובות התגלמות החיוניות והאנרגיה, אך הם גם...
בשמים הממזגים תווים נדירים ואקזוטיים
בושם יוקרתי לאישה הוא יותר מסתם ניחוח; זהו סמל של...
מה שמתאים למשרדי יוקרה מתאים גם לבית שלכם
תרבות הדיור ורמת עיצוב הפנים שאנחנו רואים בישראל בהחלט מכובדת...
גדרות לגינה מאלומיניום
גדרות ופרגולות איכותיות לבית ולגינה
גדרות לגינה מאלומיניום הן בחירה פופולרית עבור בעלי בתים המחפשים...
עור חלק וזוהר - סודות המקצוענים לטיפול יומיומי
כולנו רוצים עור חלק וזוהר, אבל בשביל להגיע לתוצאות צריך...
מתי הפתעת אותה בפעם האחרונה במתנה מכל הלב?
הפתעות נעימות כמו מתנות הן הפתעות שכולנו רוצים להיתקל בהן,...
מכון להסרת שיער
מכון מתמחה בטכנולוגיית לייזר
מכון להסרת שיער הינו יעד מוביל לאנשים המחפשים פתרונות מתקדמים...
כל היתרונות של מתיחת צוואר ללא ניתוח
מהי מתיחת צוואר ללא ניתוח? מתיחת צוואר לא כירורגית, הידועה גם...
טיפול בצלקות אקנה בפנים
טיפול בצלקות אקנה בפנים
תקופת גיל ההתבגרות כמו גם תקופות מעבר אחרות בהן יש...
אנטי אייג'ינג: האם באמת אפשר להילחם בסימני הזמן?
עם הגיל ועייפות החומר, המערכות והאיברים בגוף שלנו פועלים באופן...
דילוג לתוכן