טיפול בנשירת שיער: הבנת היסודות של אובדן שיער

טיפול בנשירת שיער: הבנת היסודות של אובדן שיער
קרדיט PIXABAY

השיער מורכב מחלבון שנקרא קרטין, שמיוצר בזקיקי שיער בשכבת העור החיצונית. כשהזקיקים מייצרים תאי שיער חדשים, תאים ישנים נדחפים החוצה בקצב של כשישה סנטימטרים בשנה. במקרים בהם נשירת השיער מוגזמת, נדרש טיפול בנשירת שיער, עם עדיפות להשתלת שיער שמניבה תוצאות שנשארות לטווח הארוך מאוד.

השיער הוא מחרוזת של תאי קרטין מתים, וברוב המקרים, בראש של אדם מבוגר יש כ-100,000 עד 150,000 שערות, עם אובדן של כמאה שערות ביום; כך שגילוי כמה שערות שנשארו על מברשת השיער שלכם אינה בהכרח סיבה לדאגה.

מהי השתלת שיער?

השתלת שיער היא סוג של טיפול בנשירת שיער, בהליך שמתבצע בניתוח להעברת זקיקי שיער מאזור שמאופיין בצמיחת שיער בריאה ותקינה, למילוי אזור שיער דק או מקריח. מומלץ לבחור רופא מומחה בהשתלות שיער שמבצע את ההליכים האלו במשך קרוב לעשרים שנים, עם בקיאות בטכניקות המתקדמות של היום.

ההליך מתבצע במרפאת המומחה, עם צוות רפואי מקצועי ומיומן. ההליך מתחיל עם חיטוי הקרקפת והזרקת תרופה על מנת להרדים את החלק האחורי בראש. הרופא בוחר באחת משתי שיטות להשתלה: ניתוח רצועת זקיקים, בשיטת FUSS, או מיצוי יחידה פוליקולרית, בשיטת FUE.

טיפול בנשירת שיער בשיטת FUE

טיפול בנשירת שיער בשיטת השתלת השיער המתקדמת FUE, מתבצעת עם גילוח החלק האחורי של הקרקפת על ידי הצוות הרפואי במרפאה. בשלב הבא, הרופא מסיר מהאזור זקיקי שיער זה אחר זה. האזור מתרפא בהמשך ומכוסה על ידי השיער הקיים.

לאחר שלב זה, מגיע שלב הכנת השתלים. המנתח מחטא ומרדים את האזור בו יוצבו זקיקי השיער להשתלה, יוצר חריצים זעירים באמצעות אזמל או מחט, ומניח בעדינות כל שתל באחד החריצים. שלב זה מתבצע בסיוע של חברי הצוות במרפאה.

התאוששות והמתנה לתוצאות הסופיות

בהתאם לגודל ההשתלה הנדרש, ההליך נמשך בסביבות שמונה שעות. שתי שיטות השתלת שיער, FUE ו-FUSS, מתבצעות בגישה דומה, למעט הסרת זקיקי השיער, שבשיטת FUSS מתבצעת עם כריתת רצועת שיער, להשתלה באזור המיועד. עם סיום טיפול בנשירת שיער, מתחיל שלב ההתאוששות, והמתנה לתוצאות הסופיות, שיתגלו כעבור שנה עד שנה וחצי.

ציפיות והתאוששות

לאחר טיפול בנשירת שיער, הקרקפת עשויה להיות רכה מאוד, ויתכן שיהיה צורך בנטילת תרופות נגד כאבים קלים, למשך למספר ימים. המנתח יציב חבישה על הקרקפת למשך יום או יומיים לפחות, ועשוי גם לרשום אנטיביוטיקה או תרופה אנטי דלקתית למספר ימים. רוב המטופלים יכולים לשוב לשגרה כעבור יומיים עד חמישה ימים לאחר ניתוח השתלת שיער.

בתוך שבועיים עד שלושה שבועות לאחר טיפול בנשירת שיער, השיער המושתל ינשור, אבל הצמיחה החדשה תתרחש בתוך מספר חודשים. רוב המטופלים חווים צמיחה של שישים אחוזים של השיער החדש לאחר חצי שנה עד תשעה חודשים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מי מטפל בך כשאת רוצה להיות יפה?
טיפוח היופי מחייב שגרה רצינית וקוסמטיקאית מקצועית שמטפלת בכל הטיפולים...
ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים מקים חטיבה מקצועית חדשה בתחום המיקרופיגמנטציה והמיקרונידלינג בראשות אינה בן נון, מומחית ומובילת דעה בינלאומית
ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים בישראל מקים חטיבה מקצועית חדשה אשר...
כיצד להתמודד עם מחלות ויראליות בילדים?
ילדים הם לעתים קרובות התגלמות החיוניות והאנרגיה, אך הם גם...
בשמים הממזגים תווים נדירים ואקזוטיים
בושם יוקרתי לאישה הוא יותר מסתם ניחוח; זהו סמל של...
מה שמתאים למשרדי יוקרה מתאים גם לבית שלכם
תרבות הדיור ורמת עיצוב הפנים שאנחנו רואים בישראל בהחלט מכובדת...
גדרות לגינה מאלומיניום
גדרות ופרגולות איכותיות לבית ולגינה
גדרות לגינה מאלומיניום הן בחירה פופולרית עבור בעלי בתים המחפשים...
עור חלק וזוהר - סודות המקצוענים לטיפול יומיומי
כולנו רוצים עור חלק וזוהר, אבל בשביל להגיע לתוצאות צריך...
מתי הפתעת אותה בפעם האחרונה במתנה מכל הלב?
הפתעות נעימות כמו מתנות הן הפתעות שכולנו רוצים להיתקל בהן,...
מכון להסרת שיער
מכון מתמחה בטכנולוגיית לייזר
מכון להסרת שיער הינו יעד מוביל לאנשים המחפשים פתרונות מתקדמים...
כל היתרונות של מתיחת צוואר ללא ניתוח
מהי מתיחת צוואר ללא ניתוח? מתיחת צוואר לא כירורגית, הידועה גם...
דילוג לתוכן