כיצד לבחור סומק מתאים לגוון וסוג עור הפנים?

כיצד לבחור סומק מתאים לגוון וסוג עור הפנים?
קרדיט לתמונה Freepik

הסומק הוא פריט חובה כמעט בכל תיק איפור אשר יכול בנגיעה קלה בלבד לשדרג את מראה עור הפנים ולהעניק לוק רענן ונעים, ובאמצעות מיומנויות איפור נרחבות יותר, יכול לסייע גם בהדגשת תווי הפנים והבלטת יתרונות טבעיים כמו הרמת עצמות לחיים ויצירת משחקי הצללה שמעניקים מראה ייחודי ומוקפד.

שימוש נכון בסומק מתחיל בבחירה מתאימה של הדגם האידיאלי ביותר עבורך – פרסומים שונים של מותגי איפור או המלצות של נציגות שירות ברשתות הפארם אינם יכולים להוות בסיס שלם להחלטה ולבחירה שלך שכן כל יתרונותיו של הסומק טמונים בהתאמה האישית שלו לעור הפנים. טרם תבחרי בסומק המתאים עבורך, רצוי להתייחס לשלושה מרכיבים מרכזיים חשובים:

גוון העור 

גוון העור הטבעי הוא הבסיס לכל פריט איפור והתאמה של סומק מומלץ המתאים לגוון העור חשובה במיוחד לטובת קבלת המראה הטבעי, הסמוק והמחמיא. גווני עור בהירים יזכו לנגיעות מחמיאות ולהדגשה באמצעות סומק בגוונים רכים, דוגמת וורוד או אפרסק. לעומתם עור בגוון ניטרלי, בעל נטייה לשיזוף קל, יזכה לשדרוג טבעי ומחמיא באמצעות סומק בגווני וורוד עז יותר, גוונים סגלגלים וגווני פירות יער מרעננים.

עבור נשים בעלות עור פנים בגוון כהה יותר, נכון יהיה לעשות שימוש בצבעים דומיננטיים של סומק על מנת להדגיש את נוכחותו. כהות העור יזכו למראה מחמיא וטבעי באמצעות נגיעות של סומק בגוונים שונים של אדום או גווני אדמה עמוקים דוגמת סומק חום. ניתן למצוא כיום גם תכשירי סומק אשר משלבים בין שני גוונים או יותר, למיזוג גוונים מושלם. 

סוג העור 

גם לסוג העור קיימת חשיבות גדולה בעת בחירה של סומק מתאים לפנים, הן בהיבט של מרקם הסומק והן בהיבט של רמת הגימור והברק שמעניק הסומק, מגוון מט טבעי המתמזג היטב עם מראה העור הטבעי ועד לסומק בגימור זוהר ועשיר, המותאם ללוק מושקע, לאיפור ערב ולאירועים. בין סוגי הסומק הבולטים שמגיעים במרקמים ייחודיים ובהתאמה לסוגי עור שונים:

* סומק במראה מט – סומק במראה מט הוא למעשה סומק בגוון המעצים את גוון העור הטבעי ואינו מכיל רכיבים המעניקים ברק, ועל כן הוא מתאים יותר לבעלות עור פנים שומני, הנוטה להקרין ברק טבעי.

* סומק בגימור מבריק – סומק בגימור מבריק מיועד לבעלות עור פנים יבש יותר, בעלות מראה פנים נפול, ולמעשה יוצר ניגודיות והצערה באמצעות טכניקת מריחה פשוטה אך מדויקת. 

טקסטורה ומרקם

אלמנט נוסף שחשוב להביא בחשבון בבחירת סומק ובהתאמה לסוג העור, הוא הטקסטורה והמרקם של הסומק. הסומק המסורתי והמוכר מגיע במרקם של אבקה ומצריך שימוש בשכבת בסיס הכוללת רכיבי לחות לצורך ספיגת הסומק על גבי הפנים ושמירה על עמידותו. שימוש בסומק במרקם אבקה נעשה לאחר מריחת שכבה של קרם לחות לפנים, או על גבי שכבת מייק אפ הכולל רכיבי לחות טבעיים. 

ניתן גם לבחור להשתמש בסומק במרקם קרם, בסמיכות מאוזנת, המשלב בין רכיבי לחות, ברק טבעי וגוון דומיננטי ומעצים. כך או כך, כדאי לבחור לעשות שימוש בסמקים של חברות ומותגים מובילים שמציעים מגוון דגמים לרוב במחירים נוחים שנעים החל מכמה עשרות שקלים ועד סדר גודל של 200 ₪ לכל יותר – ממליצות לך להציץ בקטגוריית הסמקים המומלצים באתר לילית קוסמטיקה >> .

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
למרות המתקפה האיראנית: אחד המנתחים הפלסטיים המפורסמים בעולם יגיע לישראל
ד"ר ג'ורג' סולמנידזה, אחד המנתחים הפלסטיים המפורסמים בעולם אשר פיתח...
ד"ר אקרמן משיקה : חומר הזרקה חדש לשקעי עיינים REVISE
חומר ייעודי לשקעי עיניים אינו סופח נוזלים הגורם לנפיחות לאחר...
מכון להסרת שיער
מכון מתמחה בטכנולוגיית לייזר
מכון להסרת שיער הינו יעד מוביל לאנשים המחפשים פתרונות מתקדמים...
כל היתרונות של מתיחת צוואר ללא ניתוח
מהי מתיחת צוואר ללא ניתוח? מתיחת צוואר לא כירורגית, הידועה גם...
שפתון - מוצר האיפור שאי אפשר בלעדיו
אי אפשר ליצור מראה יפה של איפור ללא השלמת מראה...
המלצות איפור לארוחות החגים שבפתח
ערב השנה החדשה בפתח, חגי תשרי אוטוטו כאן, ולצד כל...
כיצד לבחור סומק מתאים לגוון וסוג עור הפנים?
הסומק הוא פריט חובה כמעט בכל תיק איפור אשר יכול...
התכונות החשובות בקרם אנטי אייג'ינג: כיצד להבחין האם המוצר איכותי
בימנו ניתן להראות רעננים וחיוניים גם בגיל מבוגר על ידי...
ד"ר להבית אקרמן משחקת אותה בבוליוויד
ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור, נחתה בסופ"ש האחרון בהודו,...
הצהרת נגישות
מעודכן ליום 26/07/2023 אנחנו בלאוס מדיה מחויבים ופועלים למען קידום הנגישות...
דילוג לתוכן