ניתוח חניכיים – מעט על הניתוח וההליך

ניתוח חניכיים – מעט על הניתוח וההליך
מקור pixabay

שכלול הטכנולוגיות שאנחנו חווים בימינו עוזר מאוד גם לביצוע פרוצדורות שהיו בעבר יותר מסובכות ויקרות. כמו שהשתלות השיניים הפכו לשגרה כמעט, כך גם ניתוחי חניכיים נעשו יותר ויותר נפוצים בגלל סיבות שונות. ניתוחים אלה עושים בגלל בעיות חניכיים שמשפיעות גם על השיניים ועלולות לגרום לאובדן שלהן או לדלקות וזיהומים קשים. אנחנו מנתחים חניכיים בגלל בעיות מולדות ופגמים במבנה שגורמים לעיוותים, כיסי חניכיים שצורכים חיידקים בגלל הצטברות מזון וקשה לנקות, נסיגת חניכיים בכל היקף, מחלות חניכיים, ריח רע שנגרם בגלל מצב החניכיים, דימומים, אובדן שיניים או רגישות בשיניים. חשוב לומר שמצבים אלה הם מצבי הזנחה קיצוניים שיכלו להימנע אילו היו מאבחנים ומטפלים בהם קודם, וככל שמתעכבים בטיפול בהם כך זה גם מחריף.

פחד מטיפול שיניים

הפחד מטיפולי השיניים גורם לאנשים רבים להזניח את הטיפול השוטף בהן, ויחד עם בעיות שגרתיות או הזנחה של ההיגיינה הכל מצטבר לכדי נזק שמחייב טיפול אקוטי ודרסטי. סביר להניח שצחצוח ושיננית יחד עם חוט דנטלי יומי היו פותרים את הבעיה הזאת בזמן. דלקות וחניכיים במצב ירוד גורמים אל רק לפגיעה קשה בבריאות בגלל זיהומים ואובדן שיניים, אלא גם לפגיעה באיכות החיים וגם למחלות נוספות שנלוות לכך כמו פגיעה בלב ועוד. הזיהום נודד עם הדם הלאה לתוך הגוף ומסכן את הבריאות עוד יותר. ניתוח החניכיים מטפל יסודית בבעיות שגורמות לנזקים אלה, אולם ללא שמירה על ההיגיינה לאחר מכן לא יישמר ההישג והבעיה תחזור על עצמה.

מה עושים בניתוח חניכיים?

ניתוח חניכיים מגיע לאחר שהזיהום כבר גורם לדלקת כזאת שאין ברירה אלא להציל את רקמות החניכיים כי אחרת השיניים יאבדו אחיזה וינשרו. הניתוח מטפל בכל המקומות שמצטברים בהם כיסי זיהום ויש בהם לפעמים מוגלה. כדאי גם לטפל בשיניים בתחזוקה יומית כמו צחצוח נכון שמנקה את הכיסים אבל לא גורם לנסיגת חניכיים בגלל שפשוף חזק מדי ומברשת קשה מדי. בעיית החניכיים גורמת גם לרגישות שיניים מוגברת לחום וקור בגלל חשיפת שורשי השן וזה מצב שחובה לתקן. בניתוח יכסו מחדש את שורש השן ויעצרו את הנסיגה. בין יתר טיפולי השגרה יש לבקר אצל שיננית כדי לשמור על מצב השיניים ולנקות אבנית שגם היא צוברת זיהומים.

במקרה כזה, שהרופא ממליץ על ניתוח חניכיים, אז ההליך הוא למעשה כיסוי מחדש של שורש השן שנחשף ומניעה של החמרה נוספת במצב. מלבד ניתוח יש להקפיד על טיפולים קבועים אצל שיננית כדי למנוע החמרה בנסיגת חניכיים.

על הניתוח עצמו

הניתוח נעשה בהרדמה מקומית והרופא מטפל ברקמת החניכיים כדי להרחיק אותה ולאפשר לו לנקות את המצבורים המזהמים של הפלאק שהצטברו גם באבנית. ברגע שמנקים את האזור זה מאפשר לחניכיים להחלים ולהיצמד שוב לשיניים בלי שכבת דלקת וזיהום שיוצרים החיידקים. במקרה הזה גם בודקים אם נדרש טיפול נוסף כמו שיקום העצם או השתלת שן.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כיצד להתמודד עם מחלות ויראליות בילדים?
ילדים הם לעתים קרובות התגלמות החיוניות והאנרגיה, אך הם גם...
בשמים הממזגים תווים נדירים ואקזוטיים
בושם יוקרתי לאישה הוא יותר מסתם ניחוח; זהו סמל של...
מה שמתאים למשרדי יוקרה מתאים גם לבית שלכם
תרבות הדיור ורמת עיצוב הפנים שאנחנו רואים בישראל בהחלט מכובדת...
גדרות לגינה מאלומיניום
גדרות ופרגולות איכותיות לבית ולגינה
גדרות לגינה מאלומיניום הן בחירה פופולרית עבור בעלי בתים המחפשים...
עור חלק וזוהר - סודות המקצוענים לטיפול יומיומי
כולנו רוצים עור חלק וזוהר, אבל בשביל להגיע לתוצאות צריך...
מתי הפתעת אותה בפעם האחרונה במתנה מכל הלב?
הפתעות נעימות כמו מתנות הן הפתעות שכולנו רוצים להיתקל בהן,...
מכון להסרת שיער
מכון מתמחה בטכנולוגיית לייזר
מכון להסרת שיער הינו יעד מוביל לאנשים המחפשים פתרונות מתקדמים...
כל היתרונות של מתיחת צוואר ללא ניתוח
מהי מתיחת צוואר ללא ניתוח? מתיחת צוואר לא כירורגית, הידועה גם...
טיפול בצלקות אקנה בפנים
טיפול בצלקות אקנה בפנים
תקופת גיל ההתבגרות כמו גם תקופות מעבר אחרות בהן יש...
אנטי אייג'ינג: האם באמת אפשר להילחם בסימני הזמן?
עם הגיל ועייפות החומר, המערכות והאיברים בגוף שלנו פועלים באופן...
דילוג לתוכן