צמחי מרפא סיניים – כוח הריפוי

צמחי מרפא סיניים – כוח הריפוי

שימוש בצמחי מרפא קיים אלפי שנים בתרבויות רבות במזרח אסיה, צפון ודרום אמריקה, יוון העתיקה, מצרים ועוד.

בתקופות עתיקות בסין השימוש בצמחי מרפא בתרבות הסינית היה שונה מאיך שהדבר מקובל כיום. אלו שנחשבו כחולים, נטען חלו בשל כניסה של שדים ורוחות. השימוש הנפוץ היה סביב צמחים ארומטיים על מנת לסלק את אותם שדים ורוחות.

עם השנים החלו בתרבות הסינית להבין טוב יותר את מכלול גוף האדם. ידע רבה החל להיות מבוסס על מחקר ותיעוד רב. בשנת 200 אחרי הספירה נמצאו ספרי רפואה רבים אשר עסקו בתיאור אודות השפעות של צמחים, מרשמים רבים, אבחנות וסיפורי מקרה ייחודיים.

ברפואה הסינית קיימת אבחנה ברורה בין שורש הבעיה, שהוא הגורם לה, לבין הענפים – אלו נובעים מתוך הבעיה עצמה. באם למשל קיימת אנמיה (שורש\גורם) נובעים ממנה עייפות, חולשה, סחרחורות ועוד (ענפים).

מטפל המשתמש בטיפול בעזרת צמחי מרפא סיניים ירצה לבנות פורמולה. זו תהיה מכוונת להיות מסוגלת להעניק פתרון בצורה מקיפה הן לשורש הבעיה והן לענפיה השונים. בתוך אותה פורמולה, המיוצרת למול בעיה רפואית מסוימת, קיימים מעמדות והיררכיה של ממש כפי שהדבר נהוג ומקביל בתרבות הסינית. כל מעמד של צמח בא להעניק לו את חשיבותו ושילובו בתוך הפורמולה. לרוב, ככל שהצמח חשוב יותר כל יזכה הוא ליותר ביטוי בפורמולה. כל פורמולה שקיימת מעניקה מועמדות לצמח כזה או אחר שלא בהכרח תוענק לו בפורמולה אחרת – הכול על פי הבעיה הרפואית אותה רוצה המטפל לפתור.

צמחי מרפא סיניים

במסגרת אותה היררכיית צמחי המרפא המצויה בפורמולה ישנו את העומד בראשה – ה"קיסר". הקיסר יהיה הצמח המבטא את הרעיון המרכזי בפורמולה ומכוון הוא לטפל בבעיה העיקרית של המטופל. אחריו יש את ה"שרים". כל שר בפורמולה ירצה לטפל בהיבטים שונים של הבעיה המרכזית וכן בבעיות נלוות נוספות. למטה בהיררכיה מצויים ה"עוזרים". הם יטפלו בנושאים משניים, במניעת הידרדרות המחלה, עוסקים בפעילות איזון ומניעה של תופעות לוואי. אחרון בהיררכיה הוא ה"משרת". תפקידו לאזן את הפורמולה עצמה, לכוון אותה למקום הנכון בגוף וליצור הרמוניה מתאימה בין המרכיבים השונים.

לכל צמח מרפא ברפואה הסינית יש מספר רב של איכויות והשפעות. שילוב בין מספר צמחים מביא את הפורמולה לעבוד בסינרגיה שתביא להשפעה הרצויה. על המטפל להסביר בפרוטרוט מדוע בחר באותם צמחים ואף להעניק הסבר לגבי המינון שלהם, מהי אסטרטגיית הטיפול לאורך זמן, השפעות וכל שאלה אחרת שעולה בראשו של המטופל.

בהגעת מטופל למטפל בצמחי מרפא סיניים יעבור הוא תשאול מקיף. אחריה המטפל יקבע את אבחנתו וממנה יסיק לכדי גיבוש אסטרטגיה טיפולית. בחלק רחב מהמקרים יעניק המטפל פורמולה קלאסית ידועה מראש של צמחי מרפא בעבור אותה בעיה ספציפית, כשלרובן פעילות בעלת טווח זמן רחב. בהמשך, תהה התאמה מדויקת יותר על בסיס הפורמולה הקלאסית עבור המטופל. בתהליך זה, שנקרא מודיפיקציה, המטפל יביא לשינוי מינון הצמחים בפורמולה, השמטה של צמחים, הוספה, התאמת אופן שימוש ושינוי במינונים. בכוחם של שינויים אלו להביא בעצמם לפתרון של בעיות רפאיות שבבסיסן עומדים צמחי המרפא הסיניים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
המדריך המלא להשתלות שיער
אם אתם כבר מתעניינים בטיפולים להשתלת שיער ואם אתם רוצים...
השחקנית ניב סולטן נחתה במוצ"ש האחרון מאתונה היישר לסט הצילומים של מותג טיפוח השיער: אלביב מבית ללוריאל פריז
הישר מאתונה מסט צילומי הסדרה 'טהרן' ניב סולטן נוחתת בישראל לצילומי...
דוברת חדשה למותג הקוסמטיקה הבינלאומי L’OREAL PARIS: גבריאלה וילסון (H.E.R): זמרת ופזמונאית בינלאומית, זוכת פרסי גראמי ואוסקר
מותג הקוסמטיקה הבינלאומי L’OREAL PARIS מצרף בימים אלה שגרירה בינלאומית...
על חוט השערה – דלילות שיער והקרחה בקרב נשים וגברים, אבחון ופתרונות
מאמר רופא אורח: ד״ר אכי פרידמן  - מומחה ברפואת עור...
גומיות התנגדות - כל היתרונות
גומיות התנגדות - כל היתרונות
בשנים האחרונות גילינו שצריך להיות קצת יותר אמיצים ואסרטיביים וקצת...
מנתח פלסטי מישראל מרצה בכנס בינלאומי שיערך ביוזמת איגוד הפלסטיקאים מהודו
הכנס יעסוק בשאיבת שומן וישתתפו בו באופן מקוון אלפי רופאים...
ספא למסיבת רווקות
ספא למסיבת רווקות
החברה הכי טובה שלך אוטוטו מתחתנת, ואת החלטת לקחת על...
טיפים לקעקוע מוצלח וקעקועים מיוחדים
טיפים לקעקוע מוצלח וקעקועים מיוחדים
רוצים לקשט את הגוף שלכם בקעקוע חדש ותהיו מעוניינים להיות...
השתלת שיניים - טיפול רפואי או אסתטי?
השתלת שיניים - טיפול רפואי או אסתטי?
בשנים האחרונות טיפולי השיניים הפכו להיות קצת יותר מסתם עוד...
רשת נייל סטודיו מארחת את המאסטריות הבינלאומיות בעולם הפדיקור !
רשת נייל סטודיו מארחת את המאסטריות הבינלאומיות בעולם הפדיקור !
רשת "נייל סטודיו", בתי הספר למקצועות היופי, אירחה בישראל את...
דילוג לתוכן