אופנה לאורך השנים

אופנה לאורך השנים
מקור FREEPIK

האופנה בעשור השני של שנות האלפיים מקבלת השראה מעשורים קודמים, כאשר כל עשור במאה העשרים התאפיין במראה משלו שהושפע רבות מרוח התקופה. לפניכם סקירה קצרה של אופנה לאורך השנים מתחילת המאה העשרים ועד ימינו.

  • תחילת המאה – המאה העשרים החלה עם השפעות של המאה התשעה עשרה, בה נשים לבשו מחוכים שמתחו קדימה את החזה, אשר הובלט על ידי חולצות מלאות בנפח וקישוטים מתוחכמים של תחרות וסרטים. זאת לצד תלבושות כבדות ומעומלנות עם חצאיות קונוס ארוכות  שהסתירו את הרגליים, שיער אסוף עם תסרוקות מלאות בנפח וכובעים גדולים ומוגזמים.
  • העשור השני – בהשפעת מלחמת העולם הראשונה, בעשור השני של המאה עשרים האופנה החלה לקבל טון גברי עם תספורות קצרות ושמלות וחצאיות שעלו לגובה הקרסול בגזרות ישרות.
  • שנות העשרים – בעשור זה תפיסות חברתיות ותרבותיות יותר מודרניות החלו לחלחל לאופנה, עם ביגוד הרבה יותר נוח, רופף וקליל, קו חצאיות ושמלות שהחל לעלות עד מתחת לקו הברך, נשים שהחלו ללבוש מכנסיים, וגזרות קלילות מלאות בנצנצים ותכשיטים שהתאימו לריקודי עם ומוסיקת ג'אז.
  • שנות השלושים – שגשוג כלכלי התבטא בשנות השלושים בביגוד יותר עשיר, רך, גולש, צמוד ונשי, עם מראה נקי ואלגנטי לשעות היום ומראה זוהר ויוקרתי לערב. כמו כן, גישות מודרניות ניכרו בשילוב של ז'קטים קצרים ותלבושות יותר חושפניות ונועזות.
  • שנות הארבעים – השפל הכלכלי מסוף שנות העשרים ובגין מלחמת העולם השנייה ניכרו באופנה יותר מאופקת, צנועה ושמרנית, פרקטית ונטולת קישוטים, עם חזות יותר גברית, וגם בבדים פשוטים ואווירה פטריוטית וצבעוניות צבאית של כחול וחאקי. בייחוד בלטו בתקופה זו חליפת שני חלקים ונעלי סירה עם עקב מרובע שקיבלו השראה ממדי נשים בריטיות.
  • שנות החמישים – סיום מלחמת העולם השנייה והתחלות חדשות בעולם ניכרו גם במגמות אופנה חדשות יותר נועזות, מפוארות ומיוחדות, עם חצאיות מלאות בנפח, שמלות כיווצים, נעלי עקב מעודנות, תספורות מפוסלות וחליפות יוקרה. כמו כן הושם דגש על מותן צרה ומכפלות גבוהות לצד שפע של הדפסים וצבעים נועזים חדשים.
  • שנות ה- 60 – התעוררות תנועות חברתיות ופמיניסטיות לצד התפתחות מוסיקת הפופ שלוותה בהרבה סמים, הובילה לשבירת כל הכללים המוקבלים בעולם האופנה. בין היתר בתקופה זו עלו לגדולה חצאיות ושמלות מיני, הגרביונים הפכו ללהיט, הביגוד עטה צבעים עזים והדפסים פסיכודליים, הג'ינס נכנס חזק לתמונה, ונעלי פלטפורמה ומגפיים שטוחים כיכבו לצד מכנסי פלדלון.
  • שנות השבעים – מגמות שנות השישים המשיכו לעשור הבא עם ביגוד דומה לנשים וגברים, מראה דיסקו אקלקטי, צבעוני ורב שכבות, ושילוב של בדים סינטטיים בפריטי לבוש שונים. כמו כן עשור זה סימל גישת לבוש אישית ואינדיבידואלית.
  • שנות השמונים – עשור זה מוכר באופנה המחפשת את זהותה ורוצה לתת מענה אינדיבידואלי בפריטי ביגוד ייחודיים. העשור הושפע מהפאנק ומהצורך להגזים כפי שמציגה הזמרת מדונה, והוא אופיין בכתפיים רחבות, תסרוקות מלאות בנפח, איפור צבעוני, אקססוריז נועזים וכדומה. כמו כן תקופה זו הביאה לעולם אופנת רחוב של מכנסונים קצרים, חליפות טרנינג וג'ינסים גזורים.
  • שנות התשעים – העשור האחרון של המאה העשרים הוא למעשה גרסה יותר רגועה ומינימליסטית של שנות השמונים, שהושפעה ממוסיקת רוק עם מראה רחוב חושפני וחופשי שכלל חולצות בטן, נעלי טרקטור, מכנסי ג'ינס בשלל עיצובים, חולצות פונצו' וכדומה.
  • שנות האלפיים – העשור הראשון של המאה העשרים ואחת נשא מבט אחורה ויצר אופנה מגוונת המקבלת השראה מעשורים שונים של המאה הקודמת. זאת לצד מגמות הכפר הגלובלי שניכרו בהשפעות אתניות של תרבויות שונות ומעצבים וקהל המוכן לנסות ללבוש פריטים באמת מיוחדים. יחד עם זאת, יש מספר מגמות ייחודיות לעשור הזה כמו הסקיני ג'ינס, שיער בגווני אפור וורוד, ובגדי ים חשופי ישבן. כמו כן, עידן האינטרנט שינה את כללי המשחק וצווי אופנה מושפעים רבות מבלוגים ואתרים רלוונטיים.
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
איך להתלבש בסטייל עם בגדים שנייה
שוק בגדי היד השנייה מתפתח במהירות מרשימה, וטוב שכך. אם...
איך תבחר תכשיט לאישה שלך 
היי לך!  אם הגעת לכאן אז כנראה שהלכת לאיבוד ואתה צריך...
מוצרי איפור שאתן חייבות בתיק 
ניתן לומר כי המון נשים אוהבות להתאפר באופן יום יומי...
איך לבחור ג'קט וינטג' ללוק מושלם?
בחנויות יד שנייה, שחלקן מציעות בימינו את שירותיהן אונליין, תוכלי...
מהם הטרנדים האופנתיים בבלוג אופנה לנערות לשנת 2022?
מהם הטרנדים האופנתיים בבלוג אופנה לנערות לשנת 2022?
שנת 2022 מביאה עמה המון טרנדים לנערות שכדאי להכיר. הטרנדים...
3 לוקים שווים למסיבת סילבסטר
3 לוקים שווים למסיבת סילבסטר
סילבסטר מגיע ואת רוצה להמם את כולם עם לוק ייחודי...
תכשיטי נשים בעיצוב אישי
תכשיטי נשים בעיצוב אישי
אם יש מתנה שמשמחת את האישה תמיד, בכל אירוע או...
טרנדים אופנתיים שלא כדאי לפספס
טרנדים אופנתיים שלא כדאי לפספס
את כל כך שקועה בעבודה, בטיפול בילדים או בלימודים שכבר...
אופנה ישראלית לימי הסתיו
אופנה ישראלית לימי הסתיו
אמנם עדין חם ביום אבל כבר ירד גשם ברוב האזורים...
רשת SACARA נכנסת לקטגוריה חדשה בתחום הביוטי:
משיקה שירות ניקוב חורים בשיטה חדשנית סטרילית, היפואלרגנית וללא כאבים רשת...
דילוג לתוכן