בניית אתרים לאיפור ויופי

0
46
כאשר מחליטים לבנות אתר חדש לעסק, למטרות שיווקיות ומכירתיות – יש לקחת בחשבון גורמים רבים. מכיוון שאתר אינטרנט מהווה את תעודת הזהות של העסק ברשת – הוא צריך להיות בנוי היטב ומלא בתכנים איכותיים ורלוונטיים. כאשר מבצעים פרויקט חדש של בניית אתרים, חשוב מאוד להקפיד על רמה גבוהה של עיצוב, על התאמה מלאה לקהל היעד ועל ממשק משתמש מצוין שיוצר חוויית משתמש טובה לגולשים. אך פרט לגורמים אלה, ישנם גם פרטים טכניים רבים שיש לשים עליהם דגש בשלב פיתוח האתר. אחד מהמרכיבים הטכניים החשובים ביותר הוא מהירות הטעינה של דפי האתר. למה חשובה מהירות האתר? למהירות הטעינה של האתר יש חשיבות רבה. ראשית, מדובר בנושא שיכול להשפיע על אחוז הנטישה של האתר (מונח מקצועי שמתייחס לגולשים שיוצאים מהאתר). בעידן של האינטרנט המהיר שבו אנו חיים, מרבית הגולשים לא מגלים סבלנות או סלחנות כלפי אתרים איטיים. אתרים שלוקח להם זמן רב לעלות או שהמעבר בין דף לדף באתר הוא איטי – יגרמו לכך שגולשים רבים פשוט ייצאו מהאתר ויעברו לאתרים מתחרים אחרים. כדי להצליח למשוך גולשים ולהשאיר אותם זמן רב באתר, לא מספיק מידע מעניין או תוכן שיווקי אטרקטיבי – האתר צריך לפעול בצורה מהירה וחלקה. מכיוון שמדובר בנושא חשוב, יש להקפיד עליו כבר בשלב ההקמה של האתר. יש למהירות טעינת דפי האתר גם חשיבות מרכזית נוספת. האלגוריתם של גוגל בודק גם את זמן הטעינה של אתרים ומכניס את הנתון הזה כשיקול בדירוג של תוצאות החיפוש שלו. מהבחינה הזו, אתרים איטיים יכולים להיפגע מבחינת קידום האתרים האורגני שלהם. ירידה בדירוגים כתוצאה מזמן טעינה איטי יכולה לגרום לפגיעה משמעותית ברמת החשיפה שהאתר יקבל. גם כך קשה לקדם אתר חדש, והדבר יכול לקחת כמה חודשים. כל פגיעה נוספת בקידום יכולה להיות פגיעה כואבת במיוחד. איך ניתן לעבוד על מהירות האתר בשלב הבנייה? מהירות האתר תלויה בעיקר בגורמים טכניים של קידוד. כך, למשל, קבצי JavaScript גדולים שנטענים בחלק העליון של הקוד של האתר יכולים לגרום להאטה של הטעינה. מפתחי אתרים שבקיאים בתחום יודעים למצוא פתרונות שיגרמו לחלקי קוד מסוימים להיטען בסוף, ולא בהתחלה, וכך לשפר את זמני הטעינה. בנוסף לכך, יש חשיבות רבה למשקל של קבצים באתר, כמו תמונות. כל תמונה שמעלים לאתר צריכה לעבור כיווץ קודם לכן. יש הבדל גדול בין זמן טעינה של תמונה ששוקלת 500KB לבין תמונה ששוקלת 50KB. בעזרת כיווץ של תמונות ניתן לשפר בקלות את זמן הטעינה של האתר. גם תוספי וורדפרס מסוימים יכולים לגרום להאטה באתר, וכבר בשלב הפיתוח יש לבחור באילו תוספים להשתמש וכיצד למזער את ההשפעה המאטה שלהם. המשך המעקב לאחר העלייה לאוויר לאחר שהאתר עולה לאוויר, יש להמשיך ולהקפיד על מעקב אחר המהירות. כפי שממשיכים להשקיע באתר מבחינת הקידום שלו, מבחינת חוויית המשתמש שלו (בדרך ככל בעזרת חברת UX מקצועית) ומבחינת התכנים שלו – יש להמשיך ולוודא שמהירות הטעינה של האתר טובה. ישנם כלים חינמיים רבים שמאפשרים לנתח את מהירות הטעינה של האתר, ביניהם כלי חינמי של גוגל. הכלים האלה מאפשרים בדרך כלל גם לנתח את הסיבות שגורמות להאטה באתר וממליצים על דרכים לשפר את המהירות. חשוב מאוד גם להמשיך ולהקפיד על כיווץ של תמונות שמעלים לאתר, לאחר העלייה שלו לאוויר. בשלב זה יש לוודא כי ממשיכים לעקוב אחר נושא המהירות ומגיבים בהתאם לצורך במידה והמהירות נפגעת.
מקור FREEPIK

כאשר מחליטים לבנות אתר חדש לעסק, למטרות שיווקיות ומכירתיות – יש לקחת בחשבון גורמים רבים. מכיוון שאתר אינטרנט מהווה את תעודת הזהות של העסק ברשת – הוא צריך להיות בנוי היטב ומלא בתכנים איכותיים ורלוונטיים. 

כאשר מבצעים פרויקט חדש של בניית אתרים, חשוב מאוד להקפיד על רמה גבוהה של עיצוב, על התאמה מלאה לקהל היעד ועל ממשק משתמש מצוין שיוצר חוויית משתמש טובה לגולשים.

אך פרט לגורמים אלה, ישנם גם פרטים טכניים רבים שיש לשים עליהם דגש בשלב פיתוח האתר. אחד מהמרכיבים הטכניים החשובים ביותר הוא מהירות הטעינה של דפי האתר. 

למה חשובה מהירות האתר?

למהירות הטעינה של האתר יש חשיבות רבה. ראשית, מדובר בנושא שיכול להשפיע על אחוז הנטישה של האתר (מונח מקצועי שמתייחס לגולשים שיוצאים מהאתר). בעידן של האינטרנט המהיר שבו אנו חיים, מרבית הגולשים לא מגלים סבלנות או סלחנות כלפי אתרים איטיים. אתרים שלוקח להם זמן רב לעלות או שהמעבר בין דף לדף באתר הוא איטי – יגרמו לכך שגולשים רבים פשוט ייצאו מהאתר ויעברו לאתרים מתחרים אחרים. 

כדי להצליח למשוך גולשים ולהשאיר אותם זמן רב באתר, לא מספיק מידע מעניין או תוכן שיווקי אטרקטיבי – האתר צריך לפעול בצורה מהירה וחלקה. מכיוון שמדובר בנושא חשוב, יש להקפיד עליו כבר בשלב ההקמה של האתר. 

יש למהירות טעינת דפי האתר גם חשיבות מרכזית נוספת. האלגוריתם של גוגל בודק גם את זמן הטעינה של אתרים ומכניס את הנתון הזה כשיקול בדירוג של תוצאות החיפוש שלו. מהבחינה הזו, אתרים איטיים יכולים להיפגע מבחינת קידום האתרים האורגני שלהם. 

ירידה בדירוגים כתוצאה מזמן טעינה איטי יכולה לגרום לפגיעה משמעותית ברמת החשיפה שהאתר יקבל. גם כך קשה לקדם אתר חדש, והדבר יכול לקחת כמה חודשים. כל פגיעה נוספת בקידום יכולה להיות פגיעה כואבת במיוחד. 

איך ניתן לעבוד על מהירות האתר בשלב הבנייה?

מהירות האתר תלויה בעיקר בגורמים טכניים של קידוד. כך, למשל, קבצי JavaScript גדולים שנטענים בחלק העליון של הקוד של האתר יכולים לגרום להאטה של הטעינה. מפתחי אתרים שבקיאים בתחום יודעים למצוא פתרונות שיגרמו לחלקי קוד מסוימים להיטען בסוף, ולא בהתחלה, וכך לשפר את זמני הטעינה. 

בנוסף לכך, יש חשיבות רבה למשקל של קבצים באתר, כמו תמונות. כל תמונה שמעלים לאתר צריכה לעבור כיווץ קודם לכן. יש הבדל גדול בין זמן טעינה של תמונה ששוקלת 500KB לבין תמונה ששוקלת 50KB. בעזרת כיווץ של תמונות ניתן לשפר בקלות את זמן הטעינה של האתר. 

גם תוספי וורדפרס מסוימים יכולים לגרום להאטה באתר, וכבר בשלב הפיתוח יש לבחור באילו תוספים להשתמש וכיצד למזער את ההשפעה המאטה שלהם. 

המשך המעקב לאחר העלייה לאוויר

לאחר שהאתר עולה לאוויר, יש להמשיך ולהקפיד על מעקב אחר המהירות. כפי שממשיכים להשקיע באתר מבחינת הקידום שלו, מבחינת חוויית המשתמש שלו (בדרך ככל בעזרת חברת UX מקצועית) ומבחינת התכנים שלו – יש להמשיך ולוודא שמהירות הטעינה של האתר טובה. 

ישנם כלים חינמיים רבים שמאפשרים לנתח את מהירות הטעינה של האתר, ביניהם כלי חינמי של גוגל. הכלים האלה מאפשרים בדרך כלל גם לנתח את הסיבות שגורמות להאטה באתר וממליצים על דרכים לשפר את המהירות. 

חשוב מאוד גם להמשיך ולהקפיד על כיווץ של תמונות שמעלים לאתר, לאחר העלייה שלו לאוויר. בשלב זה יש לוודא כי ממשיכים לעקוב אחר נושא המהירות ומגיבים בהתאם לצורך במידה והמהירות נפגעת. 

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here