סבוריאה – כל מה שאתם צריכים לדעת על המחלה

סבוריאה – כל מה שאתם צריכים לדעת על המחלה
credit PEXELS

סבוריאה דרמטיטיס הינה מחלת עור דלקתית, אשר יכולה להופיע אצל גברים ונשים, בכל הגילאים – החל מגילאי הינקות ועד לגילאים מבוגרים (המחלה מופיעה בעיקר אצל תינוקות מתחת לגיל שנה ואצל אנשים באזור גילאי ה-40).
המחלה מתאפיינת בסימפטומים כמו: קילופים באזור הקרקפת, גירודים, אדמומיות באזור האף ועוד תופעות מציקות ולא נעימות – אשר עלולות גם לפגוע באיכות החיים. הסיבה להיווצרותה של סבוריאה, נובעת מתפקוד לקוי של בלוטות החלב, אשר אחראיות על ייצור לחות טבעית בעור – אצל הסובלים מסבוריאה, הבלוטות מייצרות את אותו החומר עם כמות גבוהה של חלבון, מה שגורם למעשה להתפרצותה של אותה המחלה.

הסימפטומים של סבוריאה דרמטיטיס

בכדי לטפל בצורה הטובה ביותר במצב של סבוריאה דרמטיטיס, קיימת חשיבות גבוהה להכיר את הסימפטומים המהווים חלק בלתי נפרד מאותה מחלה. כאשר, היכרות עם אותם הסימפטומים תאפשר לפנות לאבחון מקדים ולהתאמת טיפול איכותי במחלה. בין הסימפטומים השונים אשר מאפיינים את הסבוריאה חשוב לציין את הבאים: כתמים צהובים אדומים על העור, היווצרות של פטריות בקרקפת, סדקים בעור, קשקשים, פריחה באזור בית השחי, דלקת עפעפיים אשר יכולה להתאפיין גם בתחושת צריבה והרשימה עוד ארוכה..חשוב לציין, כי הסימפטומים יכולים להחמיר במצבים כמו: תחושת מתח, חרדה ובמצבים של שינויים מזג אוויר והם יכולים להיות פחות מורגשים בתקופות בהם אתם רגועים.

איך לטפל בסבוריאה דרמטיטיס?

יש לא מעט שיטות באמצעותן ניתן לטפל בסבוריאה דרמטיטיס ובין היתר:
שינויים בתזונה – ההמלצה היא להפחית ככל הניתן את הצריכה של מזונות שומניים, מזונות מתוקים ומשקאות חריפים – אשר עלולים להחריף את הסימפטומים של המחלה הדלקתית.
במקביל, ההמלצה היא לצרוך מאכלים אשר עשירים בוויטמינים מסוגים שונים ובין היתר: ויטמין A, ויטמין B וויטמין C ההמלצה היא במידת הצורך לשקול נטילת קפסולות של וויטמינים.
שימוש בתכשירים מתאימים – ישנם משחות וקרמים אשר מיועדים באופן פרטני להקלה על הסימפטומים של סבוריאה.
מעבר לכך, ניתן למצוא גם בתכשירים טבעיים שונים  ובין היתר מוצרים המבוססים על חמאת שיאה, אשר נחשבת כבעלת יעילות גבוהה לטיפול בסבוריאה. אופציה נוספת היא לטיפול בלייזר, אשר מהווה כדרך החדשנית ביותר לטיפול בסבוריאה. בהליך טיפול זה נהוג לעשות שימוש בקרן לייזר, באמצעותה ניתן לחדור לעומק העור ולהציע טיפול אשר לא יותר צלקות או סימנים.

האם ניתן לרפא את המחלה?

במידה והמחלה מופיעה אצל תינוקות רכים בגילאים שבין 6 ל-12 חודשים, קיימים סיכויים גבוהים להשיג ריפוי מלא מאותה המחלה.לעומת זאת, במקרים בהם המחלה מתפרצת אצל בני נוער או מבוגרים, הסיכויים לריפוי מלא הינם נמוכים מאוד.מה שכן ניתן לעשות, זה לפעול על מנת לטפל במחלה ובצורה כזאת, להקל על הסימפטומים במידה רבה – הסימפטומים גם יכולים להיעלם לתקופה. מהסיבות הללו, ההמלצה היא להתנסות בכמה שיותר מדרכי הטיפול המוצעות – כאשר, קבלת טיפול בלייזר, שינויים בתזונה, שימוש בתכשירים טבעיים והגעה לבדיקות תקופתיות אצל רופא, יכולים ללא כל ספק להעלות את הסיכויים להפחתת הסימפטומים באופן משמעותי.

לסיכום, מודעות למחלת הסבוריאה ולסימפטומים השונים אשר מאפיינים את המחלה, יכולים ללא כל ספק להתוות את הדרך לטיפול איכותי בסימפטומים.כמובן, שבשלב הראשון חשוב לאבחן שאכן מדובר בסבוריאה – כי ישנן מחלות עור נוספות אשר כוללת תסמינים דומים כמו לדוגמא אקזמה (רק שבמקרה של אקזמה מדובר במחלה שהיא אינה תורשתית). חשוב לזכור כי סבוריאה עלולה להחמיר עם הזמן והסימפטומים שלה עלולים לפגוע במידה רבה באיכות החיים של הסובלים ממנה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
for young beautiful woman. Concept of process augmentation and improvement lips in professional salon.
הקוסמטיקה החדשנית שמתמודדת עם פגמים
מתברר שככל שמתקדם מדע היופי במחקריו כך אפשר להתמודד עם...
ד"ר רפאל קזראל מסביר על החשיבות של בחירת הרופא הטוב ביותר לביצוע הזרקות בוטוקס
כשמדובר בהזרקת בוטוקס, אחד הדברים החשובים ביותר שתוכל לעשות כדי...
כאבים אחרי השתלת שיניים
מה אתם צריכים לדעת על ניתוח השתלת שיניים? קודם כל...
שיטות ניקיון עור מובילות
עור הפנים שלנו חשוף לחומרים ומרכיבים שונים ביום יום, אשר...
יופי מושלם תחת קורת גג אחת
אילו הייתם מסתכלים במראה כעת ומחפשים מקום לשיפור, סביר להניח...
סבוריאה – כל מה שאתם צריכים לדעת על המחלה
סבוריאה דרמטיטיס הינה מחלת עור דלקתית, אשר יכולה להופיע אצל...
ריחות ייחודים
בכניסה לחנויות הפארם השונות ניתן לראות מדפים שלמים המלאים בבשמים...
3 סיפורים על השתלת שיער במפרצים
השתלת שיער במפרצים משנה לגמרי את המראה הכללי. אספנו 3...
העלות של המראה החלק והנחשק - כך תוכלי להוזיל את מחיר הסרת השיער
נשים רבות מתמודדות עם שיעור יתר, שערות לא רצויות ברגליים,...
יופי של מבצע: על סדרת מוצרי השמפו היבש של המותג בטיסט -
השני ב 9 שקלים בלבד!   רשת סופר פארם יוצאת במבצע...
דילוג לתוכן