האם אתם צריכים מדרסים?

האם אתם צריכים מדרסים?
קרדיט:freepik

אנשים רבים שואלים את עצמם האם הם צריכים מדרסים או שמא מדובר במוצר המתאים לספורטאים או אנשים הסובלים מבעיה רפואית? התשובות לכל השאלות החשובות בנושא מדרסים במדריך הקצר הבא. 

מה ההבדל בין מדרס אנטומי למדרס בהתאמה אישית?

מדרס אנטומי מכונה גם מדרס מדף והוא מאופיין במבנה אוניברסלי אנטומי של כף הרגל. ניתן לרכוש מדרסים כאלה בחנויות ספורט או בחנויות המתמחות באביזרים אורטופדיים. מדרס זה מעניק תמיכה מינימלית לקשת שבכף הרגל אך הוא לא מתקן את המנח. מדרסים אלה מתאימים למי שאין בעיות דרסטיות ולעתים הם בהחלט מספיקים ועושים את העבודה מצוין.

לעומתם, מדרס בהתאמה אישית מותאם באופן מדויק למבנה הרגל ומעניק פיזור ותמיכה באזורים שבהם אנחנו רוצים לשחרר את העומס. מדרס זה בעצם ”יודע“ לתקן את מנח הקרסול ומקל משמעותית במצבים של כאבים. מדרסים בהתאמה אישית מיוצרים ממגוון של חומרים ובכל מיני שיטות והם מותאמים על פי הבעיה ממנה אנו סובלים, משקל גופנו, הגובה שלנו והפעילות הגופנית שבה אנו מרבים לעסוק.

מדוע צריך לתקן את מנח הקרסול? 

במצבים בהם גובה הקשת או הקרסול אינם נמצאים במנח הטבעי שלהם, נוצר מתח. המתח הזה מוביל לעומס על השרירים, הגידים, הרצועות בכל האזור שסובב את כף הרגל. לעתים העומס מגיע גם לברכיים ולגב התחתון, הרי הגוף הפיזי כולו מקשה אחת. אותם עומסים ומתחים עלולים להוביל להיווצרות של פציעות מסוגים שונים ודלקות.

מדרסים למי זה מתאים?

אם אתם סובלים מכאבים בזמן עמידה, הליכה, ריצה או כל פעילות גופנית אחרת, שווה להגיע למקום ייעודי להתאמת מדרסים. כל מדרס שתכניסו לנעל יכול להחמיר את הכאב או להוביל לסוג של אי נוחות. חשוב לציין כי גם ספורטאים הסובלים מפציעות חמורות, לאו דווקא צריכים מדרסים. למשל נקע, בניגוד למה שרבים חושבים לא מטפל בפציעה. יש מצבים בהם מומלץ לעשות שימוש באביזרים אורטופדים מתאימים.

אני מקפיד לרוץ ולאחרונה אני מרגיש כאבים מה לעשות?

לפני שאתם ממהרים לשלם על מדרסים בהתאמה אישית בדקו האם החלפתם את נעלי הריצה שלכם, האם שיניתם משהו בהרגלי הריצה כמו הוספת מרחק, עברתם לרוץ על משטח רך או קשה יותר, האם שדרגתם את האימונים והוספתם אימון אינטרוואלים או כל שינוי אחר שעולה לכם. לפני כל ריצה עם נעליים חדשות מומלץ ללכת איתם מספר ימים וחשוב שאלו יהיו נעליים שנוחות לכם ואכן מיועדות לריצה. אם לא עשיתם שום שינוי ואתם עדיין סובלים מכאבים, מומלץ לגשת לייעוץ אצל רופא מומחה ספורט או אורטופד.

המליצו לי על מדרס בהתאמה אישית האם זה יפתור את הבעיה? 

לעתים מדרס עוזר ומשפר משמעותית את המצב ולעתים לא. מדרס לעתים דורש שינוי או תיקון ולכן שווה לעקוב אחר התהליך. אם אתם מרגישים שאין שיפור, חזרו למכון בו ביקרתם כדי שהטכנאי יוכל להבין באופן מדויק את מבנה הרגל והמנח שלה בזמן עומס.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
for young beautiful woman. Concept of process augmentation and improvement lips in professional salon.
הקוסמטיקה החדשנית שמתמודדת עם פגמים
מתברר שככל שמתקדם מדע היופי במחקריו כך אפשר להתמודד עם...
ד"ר רפאל קזראל מסביר על החשיבות של בחירת הרופא הטוב ביותר לביצוע הזרקות בוטוקס
כשמדובר בהזרקת בוטוקס, אחד הדברים החשובים ביותר שתוכל לעשות כדי...
כאבים אחרי השתלת שיניים
מה אתם צריכים לדעת על ניתוח השתלת שיניים? קודם כל...
שיטות ניקיון עור מובילות
עור הפנים שלנו חשוף לחומרים ומרכיבים שונים ביום יום, אשר...
יופי מושלם תחת קורת גג אחת
אילו הייתם מסתכלים במראה כעת ומחפשים מקום לשיפור, סביר להניח...
סבוריאה – כל מה שאתם צריכים לדעת על המחלה
סבוריאה דרמטיטיס הינה מחלת עור דלקתית, אשר יכולה להופיע אצל...
ריחות ייחודים
בכניסה לחנויות הפארם השונות ניתן לראות מדפים שלמים המלאים בבשמים...
3 סיפורים על השתלת שיער במפרצים
השתלת שיער במפרצים משנה לגמרי את המראה הכללי. אספנו 3...
העלות של המראה החלק והנחשק - כך תוכלי להוזיל את מחיר הסרת השיער
נשים רבות מתמודדות עם שיעור יתר, שערות לא רצויות ברגליים,...
יופי של מבצע: על סדרת מוצרי השמפו היבש של המותג בטיסט -
השני ב 9 שקלים בלבד!   רשת סופר פארם יוצאת במבצע...
דילוג לתוכן