בוטוקס – מחליק את הקמטים!

בוטוקס – מחליק את הקמטים!

על פניו, לבקש מרופא להזריק רעל קטלני לעור שלך כדי לגרום לך להראות יותר טוב לא נשמע כמו רעיון טוב במיוחד. עם זאת, זה בדיוק מה שאנשים רבים עושים כשהם הולכים לטיפול בוטוקס. והם בדרך כלל אוהבים את התוצאות.

"בוטוקס" הוא קיצור של בוטולינום טוקסין, החמור שאחראי למצב חמור של הרעלת מזון מחיידקים (החיידק נקרא Clostridium botulinum). בליעה של יותר מדי מהרעל יכולה לגרום לך להיות מאוד חולה עקב הרעלה, אך הרפואה הצליחה ללמוד כיצד לטהר בוטוקס לשימוש בהזרקה לשרירים ספציפיים. לטיפול זה יש מספר הולך וגדל של שימושים, מהקלת התכווצויות שרירים (לדוגמה, בשיתוק מוחות ספסטי) ועד להעלמת קמטים והצערת העור.

רופאי עור ומנתחים פלסטיים משתמשים בבוטוקס על מנת להחליק קווים של קמטים ו"קמטי זעף" באמצע המצח, מעל האף ובאזורים נוספים. קווים אלה יכולים לגרום לך להראות עצבני או כעוס, גם אם אתה לא (או שאתם כן ופשוט לא רוצים שידעו את זה!)

הטיפול כולל הזרקת בוטוקס בכמויות קטנות (אחרי הכל, זה חומר מאוד רעיל בכמויות גדולות) מאוד לתוך הקמטים. בתוך מספר ימים, השרירים המייצרים את הקמטים מאבדים את היכולת שלהם להתכווץ. בשלושת החודשים אחרי הזרקת הבוטוקס, אתם לא תוכלו להזעיף פנים גם אם תנסו. אחרי זה, ההשפעה יורדת בהדרגה עד שהשרירים חוזרים לקדמותם, כשישה חודשים לאחר הטיפול, כאשר לאחר מכן ניתן לבצע את הטיפול שוב.

בעקבות ההצלחה עם "קווי זעף", רופאים משתמשים כיון בבוטוקס גם לטיפול בקמטים סביב העיניים, כמו גם קמטים באזור הצוואר והמצח.

צריך לציין כי ההשפעה של בוטוקס היא לא קבועה. אחד החסרונות של טיפול בבוטוקס הוא שצריך לחזור על טיפול כל 6 חודשים, פחות או יותר. היתרון בכך הוא שסיבוכים, שקורים באופן נדיר יחסית, גם הם ייעלמו במשך הזמן. בחלק מהמקרים, שריר שטופל בבוטוקס שוב ושוב, בסופו של דבר יאבד את היכולת שלו להתווכץ ולא יצטרך להיות מטופל ביותר. עם זאת, זה לא משהו שאפשר לסמוך עליו.

בוטוקס עובד על ידי חסימה של פולסים עצביים לשרירים, ולכן אתה לא יכול להשתמש בבוטוקס אם יש לך מחלה נוירולוגית, או שאת בהריון או מניקה. סוגים מסוימים של אנטיביוטיקה ותרופות אחרות המפריעות להעברת הפולסים העצביים לשרירים לא ניתן לקחת כאשר נמצאים תחת ההשפעה של בוטוקס.

הסיבוך העיקרי שקורה בטיפולים הוא החלשות של שרירים באזור שבהם אתה לא מעוניין לטפל. הזרקה לא נכונה לקמטים של "קווי זעף", למשל, יכולה לגרום לצניחת עפעף זמנית. זה נעלם, כמו כל שאר ההשפעות של בוטוקס, תוך 3 עד 6 חודשים.

רופאים אשר מוכרים עם צורת השימוש הנכונה בבוטוקס יכולים בדרך כלל להמנע אפילו מתופעות לוואי קלות וזמניות. לכן זה רעיון טוב לברר ולהיות בטוח שאתם מטופלים על ידי מנתח פלסטי או רופא עור מומחים, ולברר האם הם מנוסים בשימוש בבוטוקס ועושים זאת לעיתים קרובות.

מאמר זה אינו מחליף ייעוץ של רופא, ובכל מקרה מומלץ להתייעץ עם רופא המשפחה לפני ביצוע כל פעולה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים מקים חטיבה מקצועית חדשה בתחום המיקרופיגמנטציה והמיקרונידלינג בראשות אינה בן נון, מומחית ומובילת דעה בינלאומית
ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים בישראל מקים חטיבה מקצועית חדשה אשר...
סקר ישראלי חדש: 54% מהנשים והגברים בגילאי חמישים ומעלה יעדיפו ניתוח פלסטי בהרדמה מקומית
כ- 53% מהנשים היו מוכנות לעבור שאיבת שומן בהרדמה מקומית,...
ליהנות ממראה משודרג לקראת הקיץ- איך עושים את זה?
הקיץ מגיע ואיתו, יחד עם החום והלחות, מגיע גם המצב...
שנת 2023 העומדת בפתח מביאה איתה טרנדים חמים בתחום הפלסטיקה והאסתטיקה הרפואית
מומחי האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של הסתדרות הרפואית, חוזים...
טיפים שחשוב להכיר לפני הליך ניתוח חזה
הליך ניתוח החזה הוא אחד ההליכים הפלסטיים הנפוצים ביותר בעולם....
איך מתבצע ניתוח הרמת חזה
איך מתבצע ניתוח הרמת חזה
ניתוח הרמת חזה הוא ניתוח שמתבצע משיקולי אסתטיקה בלבד ואין...
הזרקת בוטוקס לגברים
ראשית, ניתן לומר כי טיפולי אסתטיקה עבור גברים וכן בעיקר...
החלפת שתלים, האם התהליך מסוכן?
נשים לא מעטות מבצעות ניתוחים קוסמטיים שונים. אחד הניתוחים הבולטים...
איך זה נראה כשמגשימים חלום?
איך זה נראה כשמגשימים חלום?
תחום הרפואה האסתטית כבר לא זר לכולנו. אם עד כה...
האם אפשר לבצע ניתוחים פלסטיים בהרדמה מקומית?
האם אפשר לבצע ניתוחים פלסטיים בהרדמה מקומית?
ניתוחים פלסטיים הפכו לטרנד מבוקש בשנים האחרונות, לכל סוגי הניתוחים,...
דילוג לתוכן