שפתי ברווז, גבות שמוטות ומטפלים לא מיומנים: אלה הן הטעויות הקוסמטיות הנפוצות

שפתי ברווז, גבות שמוטות ומטפלים לא מיומנים: אלה הן הטעויות הקוסמטיות הנפוצות
צילום" י"חצ

התפתחויות טכנולוגיות וציוד מתקדם מאפשרים לשפר את המראה בקלות ובמהירות. אם בעבר ניתוח פלסטי היה כרוך בזמן החלמה ארוך ופרוצדורה מורכבת, הרי שהיום ניתן לתקן פגם קטן בגוף ולשוב מיד לשגרת החיים. עם זאת, תעשיית היופי רוויה בשרלטנים ומכוני יופי לא מורשים שעלולים לגרום לנזק רב. אז היכן כדאי לעבור טיפולים, על מה חייבים להקפיד וממה כדאי להימנע? המדריך לטעויות הנפוצות בדרך למראה נהדר מאת כללית אסתטיקה

ד"ר עמוס לויאב, הרופא הראשי של רשת מרפאות כללית אסתטיקה

===========================================================

מילוי שפתיים, הרמת עפעפיים והמסת שומן הפכו בשנים האחרונות להליכים נפוצים שנשים וגברים רבים נהנים מהם. יחד עם זאת, בתעשיית היופי פועלים לא מעט מטפלים ללא הסמכה ומכוני יופי ללא רישיון שמשווקים חלומות ללא כיסוי. במקרה הטוב מדובר בהוצאה מנופחת והצלחה בינונית. במקרים אחרים, עלול להיגרם נזק משמעותי לגוף ולמראה. אלה הם הטיפולים הנפוצים ביותר לצד הטעויות שמוטב להימנע מהן.

ניתוח להגדלת חזה
מדובר בניתוח הפלסטי הפופולרי בעולם. נשים רבות פונות למרפאות אסתטיקה כדי לשפץ את מראה השד, להגדיל או להרים ולהעניק לחזה מראה חדש. במסגרת הליך טיפול תקין, הרופא אמור להתאים את גודל השתל למבנה גוף האישה. עם זאת, פעמים רבות מטפלים לא מיומנים וללא הסמכה מתאימה עלולים לבחור שתל לא מתאים. התוצאה עלולה להוביל למראה שד נפול בגלל המשקל הרב שמונח בתוך רקמת השד. במקרה גרוע יותר, בחירת שתל לא נכון עלולה להוביל למראה מלאכותי, בשל גבעה שעלולה להיווצר מעל השד.

הפתרון: התעקשו רק על בחירת מנתח פלסטי מיומן, בעל ניסיון בתחום הגדלת שדיים ידע להתאים את שתל השד הנכון ביותר וזאת בהתאם למספר מאפיינים: פרופיל גבוה, בינוני או נמוך וכן גודל וצורה.

הזרקת בוטולינום טוקסין (בוטוקס)
מילוי חריצים, הרמת גבות ותיקון קמטים הפכו לעניין שבשגרה עבור לא מעט גברים ונשים. עם זאת, פעמים רבות ההליך הפשוט מבוצע לא נכון, וההשלכות עלולות להיות הרסניות. כך למשל מטפל לא מיומן עלול להזריק חומר מילוי מעל הגבה ולא מתחת ולגרום לצורת עין עייפה, גבה נפולה ומראה לא טבעי. בנוסף, הזרקה מוגזמת של חומר מילוי עלולה ליצור "שפתי ברווז" ומראה מגוחך. במקרים חמורים יותר, טיפול לא מקצועי בזווית הפה למשל עלול לגרום לפגם של ממש בדיבור.

הפתרון: לא כל מי שמזריק חומרים, אכן מיומן לטפל בעור הפנים. רק אנשי מקצוע בעלי ניסיון ומיומנות ידעו להתאים את הטיפול הנכון וכמות המילוי שמתאימה לעור הפנים. בכללית אסתטיקה מזריקים רק רופאי עור או מנתחים פלסטיים מומחים.

המסת שומן
טכניקה מתקדמת ופורצת דרך מסייעת להיפטר מעודפי שומן ללא ניתוח. במסגרת ההליך, הרופא הורס את תאי השומן באמצעות גלי אולטרסאונד ושואב את התאים המתים. מטפל לא מיומן עלול להיקלע לשאיבת יתר או שאיבה קרובה מדי לעור וליצור שקעים, בליטות וצורה גלית מעל האזור המטופל. תיקון הפגם מורכב ודורש התערבות כירורגית והזרקת שומן עצמי.

הפתרון: לפנות לטיפול המסת שומן רק במרפאה או מכון מורשה אצל איש מקצוע בעל הסמכה וניסיון בתחום הספציפי הזה.

טיפול מקצועי ומזעור צלקות
ניתוח פלסטי אמנם הפך להליך שבשגרה, אולם מדובר בניתוח לכל דבר. לאחר הטיפול פעמים רבות תישאר צלקת. כך למשל במסגרת ניתוח להגדלת חזה, רופא לא מיומן עלול להשאיר צלקת במקום הלא נכון ולפגוע בתוצאות הניתוח.

הפתרון: מנתח פלסטי מומחוה יידע למזער את הצלקות, להסוות אותן ולהשאיר עבודה נקייה ואיכותית.

טיפול במכון מורשה ומרפאות מקצועיות
תעשיית הקוסמטיקה והאסתטיקה רוויה במטפלים לא מקצועיים ובמכונים ללא רישוי. לפני תחילת הטיפול, מומלץ לוודא שהמטפל הוא רופא מוסמך בעל רישיון לעסוק בפלסטיקה וניסיון בתחום הטיפול. כמו כן, יש לבדוק שהמכון מגובה בהיתרים ורישיונות ונמצא תחת פיקוח משרד הבריאות.

הפתרון: טיפול בכללית אסתטיקה. שם מרפאות האסתטיקה מחזיקות בציוד מתקדם, חדרי טיפול מפוקחים ואנשי מקצוע מיומנים ומוסמכים בעלי ניסיון רב. טיפול במרפאות כללית אסתטיקה מעניק גב רחב, גישה להיסטוריה הרפואית ואחריות זמן רב לאחר שהטיפול מסתיים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
למרות המתקפה האיראנית: אחד המנתחים הפלסטיים המפורסמים בעולם יגיע לישראל
ד"ר ג'ורג' סולמנידזה, אחד המנתחים הפלסטיים המפורסמים בעולם אשר פיתח...
ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים מקים חטיבה מקצועית חדשה בתחום המיקרופיגמנטציה והמיקרונידלינג בראשות אינה בן נון, מומחית ומובילת דעה בינלאומית
ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים בישראל מקים חטיבה מקצועית חדשה אשר...
סקר ישראלי חדש: 54% מהנשים והגברים בגילאי חמישים ומעלה יעדיפו ניתוח פלסטי בהרדמה מקומית
כ- 53% מהנשים היו מוכנות לעבור שאיבת שומן בהרדמה מקומית,...
ליהנות ממראה משודרג לקראת הקיץ- איך עושים את זה?
הקיץ מגיע ואיתו, יחד עם החום והלחות, מגיע גם המצב...
שנת 2023 העומדת בפתח מביאה איתה טרנדים חמים בתחום הפלסטיקה והאסתטיקה הרפואית
מומחי האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של הסתדרות הרפואית, חוזים...
טיפים שחשוב להכיר לפני הליך ניתוח חזה
הליך ניתוח החזה הוא אחד ההליכים הפלסטיים הנפוצים ביותר בעולם....
איך מתבצע ניתוח הרמת חזה
איך מתבצע ניתוח הרמת חזה
ניתוח הרמת חזה הוא ניתוח שמתבצע משיקולי אסתטיקה בלבד ואין...
הזרקת בוטוקס לגברים
ראשית, ניתן לומר כי טיפולי אסתטיקה עבור גברים וכן בעיקר...
החלפת שתלים, האם התהליך מסוכן?
נשים לא מעטות מבצעות ניתוחים קוסמטיים שונים. אחד הניתוחים הבולטים...
איך זה נראה כשמגשימים חלום?
איך זה נראה כשמגשימים חלום?
תחום הרפואה האסתטית כבר לא זר לכולנו. אם עד כה...
דילוג לתוכן